Az ezredforduló óta az Audi minden hosszú távú versenyen tarolt, ahol elindult, és most új versenyautóval próbálják folytatni a sikersorozatot. Az R15 TDI-t az utóbbi három szezonban használt R10-eshez hasonlóan dízelmotor hajtja - bár eddig nem árulták el, hogy pontosan milyen -, ám a karosszériáját láthatóan alaposan átdolgozták.
A legfeltűnőbben az autó orra változott meg: a pilótát befogadó karbonszálas központi vázelem az R10-esen még egy keskeny, hegyes orrban folytatódott, és mellette besüllyesztve alakították ki a két hűtőcsatornát. Az új típus azonban széles, lapos orrot kapott, amely szinte összeolvad az első kerekek feletti burkolattal, a hűtőkhöz vezető légbeömlők pedig az orr alatt tátonganak. Az új, ékforma orrkialakítás alighanem több leszorítóerőt termel, mint a korábbi, ami elsősorban az autó kanyarsebességét növelheti. Ugyanakkor úgy néz ki, a hátsó rész kialakítása nagy vonalakban megegyezik az R10-esével, azaz az eddig bevált technikát csak annyira módosították, amennyire a szabálymódosítások megkövetelték.
Az R15-ös az Audi sportigazgatója, dr. Wolfgang Ulrich szerint az elvárásoknak megfelelően teljesített az eddig lefutott teszteken, így most már csak az éles bevetés van hátra. Az új versenyautónak azonban nem lesz sok alkalma bizonyítani, az Audi ugyanis kivonult az összes nagyobb versenysorozatból, így az idén a gyári csapat csak két nagyobb versenyen indul el: márciusban Sebringben, a 12 órás versenyen, és júniusban Le Mans-ban, a legendás 24 óráson. Ráadásul úgy tűnik, ezúttal csak két autót állítanak csatasorba, az egyiket Alan McNish, Rinaldo Capello és Tom Kristensen gondjaira bízzák, míg a másikat Lucas Luhr, Mike Rockenfeller és Marco Werner próbálja győzelemre vinni.
Így persze sokkal kevesebb alkalom lesz kiszűrni az új autó kisebb hibáit, azaz a konkurencia reménykedhet benne, hogy az Audi versenyautói az idén végre legyőzhetők lesznek, nem úgy, mint az elmúlt nyolc szezonban.