A Phantommal ellentétben nem teherautó-méretű, de a kisebbik Rolls-Royce így is hosszabb, mint a legtöbb luxusautó.
A BMW brit luxusmárkája ígéretéhez híven elkészítette a Phantom kisebb testvérét, amely egyelőre tanulmányautóként mutatkozik be az idei Genfi Autószalonon. A 200EX jelzésű limó már a majdani szériamodell vonásait viseli magán, legfeljebb néhány apró részlet változik a gyártás beindításáig. A kicsi jelző persze csak a Phantomhoz képest nézve illik az új típusra. A hossza 5,399 méter, a szélessége 1,948 méter, a magassága 1,55 méter, a tengelytávja pedig 3,295 méter, azaz minden irányban jóval nagyobb, mint a törpenövésűnek aligha nevezhető 7-es BMW.
A formaterv megtartotta a Phantom stílusjegyeinek nagy részét. A hátul zsanérozott hátsó ajtók, a lefelé ívelő övvonal, a hosszú, szögletes orr és a rövid csomagtartó kétséget sem hagy a szemlélőben afelől, hogy egy Rolls-Royce-ot lát, bár az arányok megváltoztatásával, és olyan részletekkel, mint az új, az első lemezekbe olvadó hűtőmaszk, vagy a lendületesebb tetővonal, a 200EX egyértelműen könnyedebb, a Phantomhoz képest már-már sportos karakter. Belül is a britektől már megszokott, visszafogott elegancia jellemzi a tanulmányt: a faborítású műszerfal és a makulátlan minőséget sugárzó világos bőr kárpitozás látható mindenütt. A középkonzol i-Drive gombja és a kapcsolókkal teleszórt kormány persze elárulja, hogy a harmadik évezredben járunk, de úgy tűnik, sikerült megoldani, hogy a modern részletek ne törjék meg a hangulatot.
Az autó műszaki megoldásairól egyelőre keveset tudunk. Csupán annyi biztos, hogy az orrába egy BMW-eredetű V12-es motor kerül, ám úgy tudjuk, ez nem azonos a Phantom 6,75 literes motorjával, sem pedig a BMW valamelyik korábbi tizenkét hengeresével. Az sem egyértelmű, hogy a hetes BMW-hez hasonlóan acélvázas lesz-e a végleges modell, vagy a Phantom alumínium struktúráját alakították át a 200EX számára, bár biztos, hogy sok kisebb jelentőségű alkatrészt vesznek át az anyacég csúcsmodelljéből.
A 200EX jelölés természetesen nem végleges, csupán a tanulmány-változatot jelöli. Egyes feltételezések szerint a Rolls-Royce a kisebbik típussal visszatér a BMW-s idők előtti névadási gyakorlathoz:, azaz a típusjelzés a Silver szóval kezdődik majd. Néhányan azt is tudni vélik, hogy a végleges modell a Silver Ghost névre hallgat majd.
Egyelőre az autó árával kapcsolatban is csak találgatásokra hagyatkozhatunk, bár annyi bizonyos, hogy a Phantom 264 ezer fontos vételáránál minimum 30%-kal kevesebbet kérnek majd az új modellért.