Az átcímkézett Renault modellek nemigen váltak be a Nissan haszonjármű-palettájának kiváltására, ezért a japán cég most új furgoncsaláddal jelentkezik a Genfi Autószalonon.
A japánok európai tervezőstúdiójában összedobott szállítójármű már első pillantásra is inkább furcsa, mint szép: az esetlen arányú guruló doboz gonoszul hunyorgó arckifejezést visel, de ez egyfelől ízlés dolga, másrészt a leendő felhasználóknak aligha számít a külső. Annál lényegesebb, hogy a 4,4 méter hosszú és 1,84 méter magas testben legfeljebb 2,04 méteres tárgyak szállíthatók, a raktérpadló 52 centire van a földtől - a Nissan szerint minden vetélytársénál alacsonyabban -, összesen 4,1 köbméternyi áru fér be, a maximális terhelhetőség pedig 771 kilogramm. A furgon mellett persze lesz személyszállító kivitel is, három teljes értékű üléssorral hét személy szállítására, és többcélú változat is félig üvegezett, félig lemezelt hátsó résszel. Az NV200 eleinte kétféle motorral készül majd: a Qashqaiból ismert 1.6 literes négyhengeres benzinessel, amely 108 lóerős, és a jól ismert 1,5 literes Renault turbódízel 86 lovas változatával.
Az autó praktikus értékein kívül persze az a legfontosabb kérdés, hogy az NV200-asért mennyit kérnek majd, hiszen ez a paraméter határozza meg, hogy milyen esélyekkel indul a típus az európai haszonjármű-vásárlókért folytatott egyre elkeseredettebb küzdelemben.