Bátrabb formák, tágasabb belső és erősebb motorok jellemzik az új egyterűt, de a bevált alapkoncepció változatlannak tűnik. A Corolla Verso első generációjával csúnyát bukott a Toyota, ezért példátlan gyorsasággal le is cserélték a most kifutó modellre még 2004-ben. Az új, hét üléssel is használható, időközben egyszerűen Versónak elkeresztelt változat be is vált, viszont a japánok modellfrissítési gyakorlata váltást követel, így most bemutatkozik a harmadik generáció.
Az új típus arányaiban feltűnően hasonlít az elődjére: a tetővonal és az oldalablakok formája azt sugallja, hogy az alapokon nemigen változtattak, bár állítólag 7 centivel hosszabb, és 2 centivel nagyobb tengelytávú az most bemutatkozó változat, így valamivel több lett a hely belül. A formaterv viszont feltűnő átalakuláson ment át: itt is alkalmazták az Avensisen bevezetett őrült szamuráj arculatot. Nagy, kidudorodó első lámpák és a motorháztetőn végigfutó élek csempésznek némi zilált harciasságot a Verso tekintetébe, oldalt pedig a határozott első sárvédőív és az ajtókon végigfutó, hátul meredeken felfelé húzott él hivatott megtörni az egyhangúságot. A fura forma az adatok alapján egész hatékony: a légellenállási tényezője 0,29, ami a szériagyártású modellek között egész jónak számít. Természetesen az új modell is hétüléses - ezek közül a két leghátsó egyszerűen a padlóba hajtható - ami manapság már minimális elvárás a kompakt egyterűek esetében. A motorválaszték a már ismert négyhengeresek erősebb és takarékosabb változataiból áll: 1,6 és 1,8 literes benzinmotorral, illetve 2 és 2,2 literes dízelekkel lesz kapható a Verso. Ezek állítólag vagy 20%-kal erősebbek lesznek, és 12%-kal kevesebb szén-dioxidot bocsátanak a levegőbe, mint az elődeik, de a pontos adatokat még nem közölték.
Az új egyterű bemutatását nem halogatja a Toyota: úgy tudjuk, már áprilisban elkezdik a piaci bevezetést Európa egyes országaiban, a nyárig pedig mindenütt kapható lesz a kontinensen.