A Daimler AG és a Magna-Steyr a napokban hosszabbította meg a terepjáró gyártására vonatkozó szerződést újabb hat évre, így az idén 30 éves modell további karrierjét egyelőre semmi nem fenyegeti.
A G osztályból eddig több mint 200 ezer példányt építettek a Magna-Steyr Grazban működő üzemében, és a típus hajlott kora ellenére továbbra is népszerű, a polgári terepjárók piacán épp úgy, mint a hadimegrendelők körében. Az ausztrál hadsereg például tavaly novemberben rendelt egy nagyobb, 1200 példányos szállítmányt a terepjáró katonai változatából. A polgári használatra szánt modellek iránt sem lankad az érdeklődés, hiszen a G osztály a maga nemében a mai napig egyedülálló: személyautókra jellemző kényelmet, és korszerű motorokat kínál a legkeményebb munkaterepjárókra jellemző terepjáró-képességekkel együtt. Így viszonylag magas ára ellenére minden évben elkel belőle az a néhány ezer példány, amely fedezi a kisebb fejlesztések és a gyártás költségeit.
A Mercedes terepjáróját az 1970-es évek közepén kezdték fejleszteni az iráni hadsereg megrendelésére, a polgári változat pedig 1979-ben mutatkozott be, ám azon sem csodálkoznánk, ha a Land Rover Defenderhez hasonlóan bőven túlélné a 40. születésnapját, hiszen olyan jól sikerült célszerszám, amelynél kézreállóbbat ma is nehéz volna készíteni.