Az autók iránti kereslet hirtelen csökkenése a japán gyártót is készületlenül érte: Malmö kikötőjében, ahová más kontinensekről szállítják az Európába szánt autókat, mostanra a Toyota teljes raktározási kapacitása betelt, így az újonnan érkező járműveknek már nem maradt hely.
Átmeneti megoldásként a cég egy 2500 férőhelyes autószállító hajót bérelt ki az eladhatatlan autók tárolására - úgy néz ki, ez még mindig olcsóbb, mint továbbszállítani az autókat, és újabb területeket szerezni a számukra. A Toyota egyébként 12 500 autó számára tart fenn parkolókat csak Malmöben, de ez is, és a közeli Toyota kereskedések raktárai is tele vannak már, hiszen a tengerentúli gyárakban hónapokra előre elkészítik a várható keresletnek megfelelő járműmennyiséget, ám a hitelválság kirobbanása óta ezeknek az autóknak több mint 20%-a a Toyota nyakán marad.
Nem csak a Toyota küzd persze hasonló problémákkal: a Nissan angliai üzeme például már a gyári tesztpályát is feltöltötte eladatlan autókkal, és nyilván a többi gyártó is hasonló helyzetben van. A probléma előbb-utóbb persze megoldódik majd: a gyártók a termelés drasztikus visszafogásával, illetve hosszabb gyártási szünetekkel igyekeznek elfogyasztani a felhalmozott járműveket, de ezek a lépések csak hónapok múltán hozzák meg a kívánt eredményt.
Nem ad hitelt autóra a bank? Kell a pénz a házfelújításra, ezért mégis megtartja a tízéves Mondeót, de már köhög, és javítani kéne? Tavaly még büszke volt rá, de ma már soknak tűnik a Carina kilencliteres fogyasztása? Vagy egyszerűen csak jó és olcsó akkut keres? Olvasgassa a Válságblogot, amelyben mind több, a krízissel kapcsolatos megoldási ötlettel állunk elő. Kattintson ide, autózzon velünk benzinpárán, tartsa fenn verdáját hulladékpapír-áron!