A 2002-es bemutatókor még sokan kételkedtek a Porsche terepjáró életképességében, de az idő a stuttgartiakat igazolta: a napokban elkészült a 250 ezredik Cayenne.
A 2007 eleji modellfrissítés előtti generáció a kezdeti gyártási nehézségek , és a vásárlók óvatossága miatt még lassabban fogyott: abból öt év alatt 150 ezer példány készült, míg a felújított kivitelből két év alatt durván további százezer, azaz átlagosan évi 30 ezerről 50 ezerre nőtt a kereslet, és vele a gyártási tempó. Úgy néz ki, eddig a válság sem ártott komolyan a típusnak, és most, hogy elkészült a dízelmotoros változat , a Porsche, ha jelentős növekedésre nem is, de a kereslet szinten maradásában bízik. A terep-Porschét elsősorban persze Németországban és az Egyesült Államokban keresik, de a gyártó szerint Kínában, Oroszországban és a Közel-Keleten is jól fogy.
A kerek gyártási szám persze egy kis önreklámra is kiváló alkalom: a Porsche egy amerikai felmérést idézve azt állítja, a vásárlók elégedettek a típussal, amelynek szerintük nincs is nagyobb típushibája, így az első, mára bő 300 ezer kilométert futott darabok többsége is működőképes, megbízható jármű. Egy ilyen állítást persze nehéz ellenőrizni, de annyi az eladásokból azért látszik, hogy a Porsche részéről nem volt tévedés, hogy feladta merev ragaszkodását a sportkocsikhoz.