Úgy néz ki, a BMW lemond a jelenlegi ötös vegyes építésű, acél-alumínium vázszerkezetéről, mivel a megoldás drága, és nem is törik jól.
A BMW mérnökei annak idején a súlyelosztás javításának szándékával magyarázták, hogy az ötös sorozat orr-részét alumíniumból készítették. Nem csak a burkolólemezeket: az A oszloptól előrefelé a tartóelemek is a könnyű fémből készültek. Az elméletileg jó megoldás azonban többször is megbosszulta magát. Egyrészt igen drága lett a gyártás: az acél és az alumínium elemeket ragaztással és szegecseléssel kell összekötni, ami alaposan megnehezíti a nagyszériás gyártást. Emellett az autó törésteszt-eredményei sem sikerültek tökéletesen: az EuroNCAP eredetileg csak három csillagot akart adni a típusnak, de a végleges eredmény is csupán négy csillag, ami egy ekkora prémium-szedán esetében már az évtized elején is kevés volt. Épp ezért alighanem mindenki jobban jár azzal, hogy a következő 5-ös sorozat ismét hagyományos acélkarosszériával készül.
A következő ötös sorozat várhatóan 2010-re készül el, és várhatóan nem csak műszaki szempontból lesz konzervatívabb, mint az elődje: úgy tudjuk, a formaterv is visszafogottabb lesz, akárcsak a nemrég bemutatott hetesé, amitől szintén az eladások növekedését várják Münchenben.