Vadonatúj, V10-es dízelmotorral és alaposan áttervezett karosszériával próbálja megőrizni fölényét az Audi.
Korábban már láthattuk az R15-ös egyik tesztpéldányának fotóját , de a gyáriak csak most mutatták meg az új versenygépet a végleges, ezüst-vörös festéssel, és arra is most derült fény, hogy műszaki téren mekkorák a változások. Úgy néz ki, lányegében semmi nem maradt a korábbi R10-esből : nem csak az aerodinamikán és a vázszerkezeten változtattak, de a bevált V12-es motort is egy könnyebb tízhengeresre cserélték, amely ugyanakkor nem sokkal gyengébb elődjénél. A gyári adatok szerint több mint 600 lóerős, és 1050 Nm felett van a maximális nyomatéka. Az új motor persze nem csak a súlyát tekintve jelent előrelépést: állítólag sikerült javítani a gázreakcióját is, így valamivel könnyebb lesz vezetni az R15-öst, mint az elődjét. Az új motoron és a javított aerodinamikán kívül más szokatlan megoldások is felbukkannak az autóban, például az áramellátást könnyű Li-ion akkumulátorokkal oldották meg, az első fényszórókban pedig felbukkan a szériamodellekről már ismert LED-sor.
Az Audi az R15-össel lényegében először hajt végre versenyautóin radikális változtatásokat az első győztes R8-as óta, amivel komoly kockázatot vállal. Ráadásul az éles tesztelésre is kevesebb lehetőség lesz - Le Mans előtt csupán két versenyen áll rajthoz az új típus - így kevesebb alkalom nyílik majd a rejtett hibák felfedezésére. Ugyanakkor az R15-ös gyorsabb, és hatékonyabb konstrukció, mint az elődei, amire szükség is van, hiszen a Peugeot 908-asa az elmúlt két év során gyorsabbnak bizonyult a korábban használt R10-esnél, és csak a technika ördögén múlt, hogy nem előzte meg az Audikat Le Mansban.