Augusztusban jelentették be az Audinál, hogy a 2009-es GT3 versenysorozatra készítenek majd egy több mint 500 lóerős, V10-es R8-as versenyautót. Az első néhány darab végre elkészült, az Audi Motorsport Italia már kedden meg is kapta a saját példányát.
A következő hetekben hat csapat kapja majd meg az R8 LMS verseenyautóját, összesen 12 darabot, épp időben, a versenyek ugyanis már áprilisban megkezdődnek. A hat csapat három európai GT3-as versenysorozatban indul, valamint a nürburgringi 24 órás versenyre is neveznek, melyhez egy egészen más jellegű, tartósabb konstrukciójú autót dolgozott ki az Audi Sport.
Az autókat a GT3-as versenyszabályokat szem előtt tartva tervezték, ezért várhatóan hamarosan a világ egyéb tájain is láthatjuk őket versenyezni. Az R8 LMS ára 250 000 fontnál kezdődik; kérhetünk hozzá gyári szerelőcsapatot is, de akkor az ár akár a duplájára nőhet.
A GT3-as szabályok nem engedélyezik az összkerék-hajtást, ezért az R8-as a hátsó kerekeit hajtja, a hatsebességes szekvenciális váltót kifejezetten ehhez a versenyautóhoz fejlesztették. A kocsi futóművén nem sokat változtattak, az alkatrészek ugyanazok, mint az utcai autóban, de persze jóval nagyobb hangsúlyt fektettek a megfelelő súlyelosztásra. A versenyautóhoz aerodinamikai csomag is jár. Az R8 LMS üresen 1300 kilót nyom, 300 kilóval könnyebb, mint az utcai változat.
A versenyautókat a quattro GmbH üzemében szerelik össze Heilbronn-Biberachban, a V10-es motorok az Audi győri gyárában készülnek.