Úgy tűnik, a Rolls-Royce követi a Bentley példáját, és többféle karosszéria-változatot is készít kisebbik modelljéből.
A Bentley a Continental sorozattal a luxusautó-márkák közt példátlan sikereket ért el. A válság kirobbanása előtt gyakorlatilag képtelenek voltak kielégíteni a vásárlók igényeit, pedig a Crewe-i üzem kapacitásának utolsó morzsáit is kihasználták. Ugyanakkor a Rolls-Royce a Phantommal meg sem tudta közelíteni az eredeti tervekben szereplő évi 1000 példányt. A 200EX tanulmánnyal Genfben beharangozott, kisebb és olcsóbb Rolls-Royce-szal azonban esélyt kap a BMW brit luxusmárkája, hogy konkurenciát teremtsen a Bentley Continental szériának. Elsőként persze a szedán-változat érkezik, valamikor 2010-ben, de állítólag már most dolgoznak a könnyedebb kupé és a kabrió kiviteleken is. A Rolls-Royce ezekkel a változatokkal kihasználhatja, hogy az utóbbi években a Bentley rapperek és léha hírességek kezébe kerülve valamelyest veszített elegáns arculatából: hasonló minőséget és élményt kínálhat hasonló áron, de makulátlan hírnévvel.
A teljes modellcsalád - amelynél a Rolls-Royce állítólag visszatér a Silver kezdetű elnevezésekhez - persze csak évek múlva válhat teljessé: a kétajtós változatok 2012 előtt nemigen mutatkozhatnak be, de ez talán még jól is jön a márkának, hiszen optimistább előrejelzések szerint addigra véget érhet a gazdasági válság, így a kisebb Rolls-Royce-ok már kedvező piaci körülmények közé érkezhetnek.