A négyajtós kupé élő bemutatójával még mindig adós a Porsche, de hogy az áprilisi premierre ismét felszítsák az érdeklődést, megszellőztették, hogy miféle műszaki érdekességekkel szolgál a Panamera.
Ha világújdonság nem is, az eddigi Porschékban sosem látott megoldás akad az új típusban. Ilyen az eddig inkább csak kisebb autókban látott motorleállító és újraindító rendszer, amelyet ráadásul sikerült összehangolni az új, PDK jelzésű dupla kuplungos automata váltóval. Ilyen párosítást más még nem kínált más, bár állítólag több rivális is dolgozik már hasonló összeállításon. A stop-start rendszer hatása látszik is a fogyasztáson: az 1,8 tonnás Panamera S a gyári adat szerint 10,8 liter benzinnel is eljár 100 km-en, ami a bele épített 405 lóerős V8-as benzinmotor mellett nem kis mutatvány. Az autó üres súlya alapján azt gondolhatnánk, a Porsche mérnökei nem spóroltak az anyagon, pedig ez nem teljesen igaz. Az ajtók például alumíniumból és magnéziumból készültek, ahogy a motorháztető és a csomagtér-ajtó esetében is könnyű fémeket alkalmaztak. Az így kispórolt kilókat azonban visszahozta a zajszigetelés, a különféle kényelmi berendezések, a nagy szilárdságú acél utascella és a légrugózás.
A Panamera formájának megítélése esztétikai szempontból legalábbis kétséges - sokak szerint egyszerűen csúnya lett - viszont aerodinamikai szempontból igen kedvező. A tervezők azonban nem elégedtek meg a kedvező alapformával: a Panamera alját is teljesen leburkolták, beleértve a hajtáslánc és a kipufogórendszer elemeit is. Annak érdekében, hogy a légáramlás nagyobb sebességnél se emelje túlzottan a karosszériát, a hátsó ajtóba a sebességtől függő mértékben kiemelkedő légterelőt építettek.
A látványos műszaki bemutató ellenére korántsem ismerjük még a Panamera összes képességét, de ez nem is véletlen: a Porsche csak április második felében, az Auto Shanghai 2009 kiállításon tartja a modell hivatalos bemutatóját - az összes részlet ismertetését akkorra tartogatják a gyáriak.