Az amerikai biztosítók által pénzelt IIHS a kompakt szabadidő-autók tetőszerkezetének teherbírását vizsgálta, annak érdekében, hogy kiderüljön, egy-egy borulásos balesetnél mekkora veszélynek vannak kitéve az utasok.
Az IIHS saját eljárást dolgozott ki a tetőszerkezetek vizsgálatára: egy fémlappal nyomják össze a tető egyik oldalát, és azt mérik, hogy az autó súlyának hányszorosát viseli el a szerkezet, míg 5 hüvelykkel, azaz 127 milliméterrel beljebb nem nyomódik. Ezzel a méréssel a felboruló autó tetejére nehezedő terhelést próbálják szimulálni, és mint kiderült, az egyes modellek közt igen jelentős a különbség a tetőkeret szilárdságát tekintve. A mérési eredményeket négy osztályba sorolja az IIHS: a jó minősítést azok a járművek kapják, amelyeknél az arányszám 4 fölé esik, a következő, elfogadható kategória határa 3,25, az épp megfelelő szintet 2,5-ig kapják meg a járművek, ez alatt pedig már a gyenge osztályzat jár. Az intézet mérései alapján négy típus, a VW Tiguan, a Subaru Forester, a Honda Element és a Jeep Patriot kapta meg a legjobb osztályzatot, a Suzuki Grand Vitarát, a Chevrolet Equinoxot, a Toyota RAV4-est, a Mitsubishi Outlandert és a Nissan Rogue típust elfogadhatónak minősítették, a Honda CR-V és a Ford Escape az épp megfelelő kategóriába esett, míg a Kia Sportage a gyenge osztályzatot kapta.
Az amerikai intézet az első, amely szabványos vizsgálatot vezetett be az autók tetejének szilárdsági vizsgálatára, annak ellenére, hogy a biztonsági szakértők évek óta szorgalmazzák egy hasonló mérési módszer bevezetését, és az eredmények nyilvánosságra hozatalát. Az utóbbi időben ugyanis egyre több a magas építésű hobbiterepjáró az utakon, sőt, a személyautók átlagmagassága is jelentősen megnőtt az utóbbi tíz évben, így egyre gyakoribbak a borulással végződő balesetek, a korábbi töréstesztek azonban semmilyen információt nem nyújtottak ezzel a balesettípussal kapcsolatban.
Úgy néz ki, egyelőre elsősorban Észak-Amerikában veszik komolyan ezt a kérdést: az egyetlen, összehasonlító törésteszteket végző független európai szervezet, az EuroNCAP nemrég újította meg értékelési módszereit , de mérési sorozatuk továbbra sem tartalmazza a tető szilárdsági vizsgálatát.