Bár a korábbi reklámfilmben minden erre utalt, az Ikea mégsem készíttet személyautót saját márkajelzésével. A Leko csupán egy autómegosztó program lesz, amelyet egyelőre kizárólag Franciaországban próbálnak bevezetni.
A részleteket ugyan csak holnap teszik közzé, de a lényeg, hogy az Ikea az autók tervezett, önkéntes megosztását igyekszik reklámozni az erre szolgáló covoiturage.fr nevű honlap üzemeltetőivel közösen. Az ötlet egyszerű: a honlapon igyekeznek összehozni azokat az utazni készülő embereket, akik azonos útvonalon közlekednének csak részben kihasznált autóval, így két-három jármű helyett egy is elég lehet, hogy mindenki eljusson a céljához. Ezzel egyfelől csökkenhet az útiköltség - az alkalmi utasok néhány euróval hozzájárulnak a benzinszámlához - másfelől a környezet, és az úthálózat terhelése is mérsékelhető. A svéd bútorgyártó úgy véli, áruházai kiváló célpontjai lehetnek egy-egy ilyen közös túrának.
Így továbbra sem valószínű, hogy a közeljövőben személyautókkal bővítené választékát az Ikea, pedig biztosan sokak fantáziáját beindítaná egy olcsó, lapra szerelve érkező kisautó.