A legnagyobb Subaru eddig sem volt különösebben érdekes, de legalább volt benne valamiféle harmónia. Eddig.
Az új Legacy formatervén már szörnyülködtünk egy sort az év elején bemutatott tanulmányautó-változat kapcsán , de akkor még volt remény, hogy a Subaru tervezői igazíthatnak rajta a szériagyártásig, és mégis visszakapjuk az elődmodell kellemesen unalmas formavilágát. Nem így történt: a sorozatgyártásra kész modell csak néhány apróságban különbözik a tanulmánytól. A hűtőmaszkon ugyan igazítottak egy kicsit, és a lámpák formája is egyszerűbb lett, de valami még mindig nem stimmel. Nehéz megfogni, hogy mi a baj az új modellel, hiszen nagyobb is, és részleteiben érdekesebb is, mint az elődje. Alighanem az arányok rontják el leginkább az összhatást: az első kerekek egészen hátra kerültek, az utastér túlzottan hátracsúszott, és az oldalablakok mérete is eltúlzottnak hat. Egy kis fantáziával elképzelhető egy dögös sportszedán ugyanezekkel a formákkal, de a Legacy inkább nehézkes, esetlen jószágnak tűnik. Ráadásul itt-ott az eredetiség is hiányzik: lehet, hogy csak véletlen, de a széles sárvédő-ívek erősen emlékeztetnek a Honda Accordéira.
A Legacy persze eddig sem elsősorban a szépségével hódított, és aki képes eltekinteni ettől az apróságtól, vagy épp bejön neki, ami nekünk nem, az még tágasabb karosszériát kap a Subaru jellegzetes műszaki megoldásaival. Az új modell ugyanis 35 mm-rel hosszabb, 90 mm-rel szélesebb és 90 mm-rel magasabb, mint az elődje, sőt, a látszat ellenére a tengelytáv is megnőtt 80 mm-rel, ami állítólag nagyrészt a hátsó lábtérben jelentkezik. A motorválaszték a gyártó hagyományaihoz híven boxermotorokból áll: a most bemutatkozó amerikai kivitel 2,5 literes, 170 lóerős szívó négyhengeressel, ugyanennek a motornak a 265 lóerős turbóváltozatával, vagy 256 lóerős, 3,6 literes hathengeressel lesz kapható. A motorokhoz hatsebességes kézi váltót, vagy Lineartronic fantázianéven fokozatmentes automatát kínálnak, és persze minden változatban megtalálható a szimmetrikus összkerék-hajtás.
Az új Subaru premierjére a jövő héten, a New York Auto Show-n kerül sor, de valószínűleg még az idén leleplezik az európai és a japán változatokat is, amelyekbe várhatóan kisebb, két literes alapmotor kerülhet, és persze a Legacyba is bekerül a japán gyártó 150 lóerős boxer-dízelmotoroja.