A Ford elkeseredetten keresi azt az autót, amely az Explorer SUV helyére kerülhet az eladási listák élén - az egyik jelölt az Európában évek óta kapható Connect személyszállító.
A Transit Connect haszonjármű-kivitelét már elkezdték forgalmazni Észak-Amerikában, a New York Auto Show-n viszont még csak tanulmányként mutatják be a személyautó-változatot. A Transit Connect Family One Concept műszaki szempontból nagyrészt azonos az európai szériamodellel - az orrába kétliteres, 136 lóerős Duratec benzinmotor kerül - de a Ford tervezői telepakolták a tágas karosszériát hasznos ötletekkel, és megpróbálták érdekesebbre szabni az autó külsejét is.
Kívülről a kékre fényezett ajtók, a tető elejét elfoglaló nagy üvegablak, és a hátsó rész fölül kihúzható napelemes panel különbözteti meg a tanulmányt egy széria Connecttől. A legtöbb érdekes ötletet azonban az autó belsejében vonultatták fel. A hátsó ajtók egyikének belsejére két rollert függesztettek, a csomagtartó padlójába összecsukható babakocsit rejtettek, a hátsó üléssor alatt jutott hely két bukósisaknak, a háttámlákon két hátizsák-tárolót képeztek ki, sőt, még négy apró rádió-adóvevőnek is csináltak helyet a csomagtartó falában. A kiegészítők alapján egyértelmű, hogy a Ford a két-három gyermekes anyukákat célozta meg a Connecttel, akik gyakorta hordják a kölköket óvodába, iskolába, játszótérre vagy kirándulni. Egyedül a steril-fehér színvilág és a hidegkék LED-es világítás tűnhet túlzásnak, de ezek nyilván a tanulmányautó figyelemfelkeltő potenciálját hivatottak növelni.
Korábban a családos 30-asok voltak a Ford Explorer legfontosabb vásárlói, de most, hogy az üzemanyag drágább lett, az egykor piacvezető SUV iránt a töredékére esett vissza a kereslet. A Connect talán át is vehetné a korábbi slágermodell szerepét - elég tágas hozzá, miközben jóval takarékosabb, és nem is sokkal lassabb - ha sikerül meggyőzni a vásárlókat az esetlen dobozforma értékeiről.