A német karosszéria- és tetőspecialista csődgondnokság alá kerül, egyelőre nem tudni, hogy mennyi marad meg belőle.
Az Osnabrückben működő vállalat helyzete sokáig biztosnak látszott, de miután az Audi A4 kabrió és a Chrysler Crossfire gyártására szóló szerződések megszűntek, a vállalat veszteséget kezdett termelni. Az idén még itt készült volna a Mercedes SLK roadster, illetve a Pontiac G6 kabrió, a VW Beetle kabrió és a Nissan Micra C+C összecsukható teteje is. Azt egyelőre nem tudni, hogy az igényeket a csődeljárás ellenére ki tudják-e elégíteni, vagy fennakadások lesznek ezeknek a modelleknek a szállításában. A cég élére egyelőre csődbiztos kerül, és egyes vélemények szerint valószínű, hogy egy alaposabb átszervezés után a 3400 alkalmazott egy része megtarthatja az állását, bár az is elképzelhető, hogy nem tudják majd elkerülni a teljes felszámolást, és a Karmann név végleg eltűnik.
A cég legismertebb modellje a Volkswagen Karmann Ghia sportkocsi volt, amelyet 1955 és 1974 között gyártottak, de itt készült számos más VW modell is, így a Bogár és a Golf nyitott változatainak zöme, valamint a Scirocco első két generációja, és a Corrado is. Ezen kívül az elmúlt hatvan évben építettek autókat vagy főegységeket az Audi, a BMW, a Chrysler, a Ford, a Mercedes, Porsche, Renault és a Triumph számára is.
Nem ad hitelt autóra a bank? Kell a pénz a házfelújításra, ezért mégis megtartja a tízéves Mondeót, de már köhög, és javítani kéne? Tavaly még büszke volt rá, de ma már soknak tűnik a Carina kilencliteres fogyasztása? Vagy egyszerűen csak jó és olcsó akkut keres? Olvasgassa a Válságblogot, amelyben mind több, a krízissel kapcsolatos megoldási ötlettel állunk elő. Kattintson ide, autózzon velünk benzinpárán, tartsa fenn verdáját hulladékpapír-áron!