Az ötajtós luxus-terep-kupé kétségtelenül BMW találmány, de a Honda luxusmárkája már elkészítette a kategória második résztvevőjét.
A ZDX egyelőre csupán prototípus, de az Acuránál sem csinálnak belőle titkot, hogy a szériagyártmány már az idén megérkezik. A japánok nem csak a jellegzetes alapformát másolták le: a két típus méretei közt is alig van eltérés. A ZDX 4,89 méter hosszú és 1,99 méter széles, azaz mindkét vízszintes irányban pont egy centivel nő túl az X6-oson, viszont a tengelytávja 2,75 méter, szemben a BMW 2,93 méterével. Ez utóbbi különbség alighanem az eltérő hajtásláncból adódik: az Acura első tengelye jóval hátrább helyezkedik el az autó elejéhez képest, mivel itt a motor a tengely fölé került, és nem elé, ahogy a BMW-ken szokás. Ahogy a japán gyártótól megszoktuk, itt is egy viszonylag nagy, változó szelepvezérlésű V6-ost használnak, az SH-AWD fantázianevű négykerék-hajtással kombinálva, és több mint valószínű, hogy nem is lesznek más motorváltozatok, így meghagyják a BMW-nek azokat a vásárlókat, akik nyolcnál kevesebb hengerrel nem vesznek luxusautót.
Az Acura terep-kupé formaterve részleteiben persze nem hasonlít az X6-oséra. A feltűnően hosszú orron az újabb Acura modellekre jellemző, félig fedett hűtőrácsot találjuk, szűk, háromszögletű fényszórókkal. Több a Hondákra mostanság jellemző él is, a hátsó rész pedig rövid, magas és tömzsi. Így - bár a két típus tetővonala nagyon hasonló - az Acura arányai teljesen mások. A két autó viszonya nagyjából olyan, mintha egy 3-as BMW-t hasonlítanánk egy Honda Accordhoz. Érzésünk szerint azon múlik majd, hogy az X6 vagy a ZDX lesz-e a sikeresebb Észak-Amerikában, hogy a Honda milyen áron kínálja majd saját modelljét. Ha a BMW alá tudnak ígérni, akkor tarolhatnak is a piacon, ha viszont árban is megpróbálnak a német vetélytárs közelében maradni, akkor bizonytalan a siker.
Az X6-os japán kihívója várhatóan az ősszel kerül az amerikai Acura kereskedésekbe, az azonban még bizonytalan, hogy Honda színekben is bevetik-e, például Európában. Elképzelhető, hogy a Legendhez hasonlóan a ZDX-nek is nemzetközi karriert szánnak, de az sem kizárt, hogy a japánok terep-kupéja megmarad amerikai különlegességnek.