Május végén, a Nürburgringen áll rajthoz először az új versenyautó, amelyet a BMW elsősorban privát csapatoknak szán.
A BMW egyelőre nem közölte az M3-as új versenyváltozatának adatait, de az FIA GT4-es kategóriájába tartozó járművek amúgy sem különbözhetnek jelentősen utcai megfelelőiktől. Ami a fotókon is látszik az a biztonsági bukókeret, a lecsupaszított belső tér, az átdolgozott, leültetett futómű és a Dunlop márkájú versenygumik. Nyilvánvalóan más módosításokat is elvégeztek, hiszen például a szívó- és kipufogórendszer, illetve a motorelektronika módosítása bizonyos határok között megengedett, amivel nyerhető még néhány tíz lóerő, de ezekről a részletekről egyelőre hallgat a BMW.
Azt ugyanakkor elárulták, hogy gyári színekben is indítanak egy autót - igaz, egy magáncsapattal, a Schubert Motorsporttal együttműködve - a Nürburgringen tartott idei 24 órás versenyen, méghozzá a legjobb gyári túrakocsi-versenyzőkkel. Az M3 GT4-est Augusto Farfus, Jörg Müller és Andy Priaulx igyekszik majd győzelemhez juttatni, bár nem lesz egyszerű dolguk, hiszen egyebek közt hasonlóan átalakított Aston Martin Vantage-ek és Audi R8-asok is rajthoz állnak ugyanezen a versenyen.
A Nürburgringi fellépés elsősorban azt hivatott bizonyítani, hogy az M3-as versenyváltozata valóban ütőképes, így a GT4-es kategóriába beszállni készülő privát csapatoknak megéri ezt a típust választani, és kifizetni érte a 120 ezer eurós vételárat.