Buick Business: még Opel is lehet

2009.04.20. 14:54

Egyelőre csak egy tanulmány Sanghajban, de könnyen a GM egyik új, nemzetközi modelljévé is válhat a nagydarab luxus-egyterű.


Galéria - kattintson a képre

A Buick Kína egyik legnépszerűbb prémium-márkája, így a GM anyagi nehézségei ellenére sem maradhatott le az ország egyik legnagyobb autókiállításáról. A Shanghai Auto Show-n kiállított Business tanulmány egy, a nyugati világban szinte ismeretlen kategória képviselője: luxuskivitelű egyterű. Az ilyen típusú modellek leginkább Japánban népszerűek, de úgy néz ki, a GM stratégái szerint Kínában is lehet jövőjük.


Galéria - kattintson a képre

A Business egyszerűen hatalmas: a tengelytávja 3,2 méter, a hossza pedig 5,3 méter, így hat felnőtt számára nyújt utazási lehetőséget kényelmes, bőr kárpitozású fotelekben. A formaterv a Buickra mostanság jellemző jegyeket viseli magán: óriási hűtőmaszk, keskeny, ferdén metszett lámpatestek és határozott élek teszik karakteressé az amúgy gömbölyded, áramvonalas alapformát. Az összképet hatalmas, négy részre osztott tetőablak, és a B oszlop nélküli ajtónyílás teszi meglepően szellőssé. Korábban az Opel tanulmányain találkozhattunk a Businessen is megjelenő lépcsőzött övvonallal, amely inkább célszerű, mint vonzó: így az eleve alacsony profillal induló, és hátrafelé szűkülő oldalablaksor nem válik hasznavehetetlenül szűkké az autó végén.


Galéria - kattintson a képre

A termetes egyterű ráadásul nem csak külsőre érdekes: a GM mérnökei hibrid hajtáslánccal látták el, amely egy 2,4 literes benzinmotorból, egy kis teljesítményű villanymotorból és Li-ion akkumulátorokból áll. A villanymotor ráadásul nem csak a hajtásban segít, illetve az energia visszatáplálását végzi motorfék-üzemben, de erőteljes indítómotorként is működik a motort szükség esetén leállító, majd újraindító stop-start elektronika vezérlése alatt. A különleges hajtásláncnak köszönhetően a Business jobban megy, mint azt a motor hengerűrtartalma és a karosszéria méretei alapján gondolnánk: 12,9 másodperc alatt éri el a 100 km/h-s sebességet, és akár 190 km/h-val is haladhat.

Elvben ugyan lehetséges, hogy a Buick Businesst csupán figyelemfelkeltő tanulmánynak szánják, de mi kételkedünk ebben. A GM-nek számos piacon szüksége lenne egy komolyan vehető nagy egyterűre - Kínában és Észak-Amerikában épp úgy, mint Európában - így valószínűbbnek tartjuk, hogy lesz folytatás, méghozzá nem csak Buick márkajelzéssel, de talán Chevroletként, vagy akár Opelként is viszontláthatjuk a típus átdolgozott változatait.