A Be Bop Z.E. egyelőre csak a technológia bemutatására szolgál, de a franciák azt ígérik, két éven belül gyártásba is kerülhet.
A Renault a villanyautók elterjesztésének egyik élharcosaként lépett fel az elmúlt másfél-két évben, de csak mostanra sikerült összehozniuk egy, elvben akár sorozatgyártásra is alkalmas prototípust, méghozzá olyan paraméterekkel, amelyek nem igazán adnak okot büszkeségre. Az autó alapjául a Kangoo Be Bop típust választották, ami elég nagy, hogy elférjen benne a sok akkumulátor, és elég furcsa, hogy a népek még így, a bemutatása után is felfigyeljenek rá. A mokány törpefurgonon csak annyit változtattak, amennyi ahhoz kell, hogy meg lehessen különböztetni a kipufogógázokat pöfögő változatoktól: csináltak hozzá teli felniket, zöld betétes fényszórókat, az oldalára egy világító töltésjelzőt, az orrára pedig egy nyílást a konnektornak. Belül sem vitték túlzásba az átalakításokat: csak a váltókar helyére szerelt irányváltó és néhány harsány neonzöld betét jelzi, hogy villanyautóval van dolgunk.
A külsőségekre akár még azt is mondhatjuk, hogy jópofák, de a hajtáslánc adatai - és itt épp ez lenne a lényeg - aligha nevezhetők lenyűgözőnek. A Z.E. prototípust egy 60 lóerős, 12000-es maximális fordulatszámú villanymotor mozgatja, amely 190 Nm-es csúcsnyomatékával nem tűnik túlzásnak az 1591 kilós testhez. A végsebesség 130 km/h, ami még érthető is, hiszen váltó híján az áttétel és a motor fordulatszáma behatárolja az elérhető sebességet. Ami azonban tényleg meglepő, hogy az új Nissan-NEC Li-ion akkumulátorokkal a minifurgon maximális hatótávolsága összesen 100 kilométer. Csodát persze senki nem várt, de ezt azért már húsz éve is tudta az elektromos járművek zöme. A Renault ugyan azt ígéri, hogy mire elindul a szériagyártás, egy töltéssel akár 160 kilométert is meg lehet majd tenni az autóval, de ez még mindig nagyon kevésnek tűnik ahhoz, hogy az elektromos Kangoo a mai, környezetszennyező járművek életképes alternatívája lehessen.
Ráadásul a sorozatgyártás még bőven a jövő zenéje: a francia gyártó 2011-re ígéri az első megvásárolható példányokat, addig csak néhány prototípussal járják Európát az elektromos autók népszerűsítése érdekében.