Bár már márciusban bemutatták az új városi Volkswagen legnagyobb népszerűségre számot tartó változatait, a választék csak az év végére teljesedik ki.
Az első újdonság a háromajtós Polo bemutatása lesz, erre várhatóan már az ősz elején, a Frankfurti Autószalonon sor kerül, de a német szaksajtó szerint még legalább két, viszonylag szűk rétegnek szóló kivitel premierjét is megtartják az idén. Az egyik a sportos GTI lesz, amely műszaki szempontból megegyezik majd a Seat Ibiza Cuprával . Ebbe is az 1,4 literes TSI motor egy erőteljesebb, 180 lóerő körüli teljesítményű változatát építik, és itt is bevetik az XDS rendszert, amely a fékek segítségével szimulálja a részlegesen önzáró diferenciálmű működését. Míg a GTI a sportos vezetési stílust támogatja, addig az év legvégére várható benzines BlueMotion kivitel azoknak készül, akik az alacsony fogyasztást tartják a legfontosabbnak. A takarékos BlueMotion modellek eddig csak dízelmotorral készültek, de ezúttal - az ár alacsonyan tartása érdekében - lesz benzinmotoros változat is. Ebbe az 1,2 literes, 12 szelepes háromhengeres VW motor 75 lóerős változata kerül majd, persze stop-start rendszerrel, csökkentett légellenállású karosszériával és hosszú áttételezésű váltóval, így állítólag elérhető lesz vele a 3,2 liter/100 km-es fogyasztás vegyes ciklusban.
Később persze további kivitelek is várhatók - például hallani egy terepjárósított, összkerék-hajtású Polo változatról - viszont kombi aligha készül a típusból: ezt a szegmenst inkább meghagyják a Skoda Fabiának és a Seat Ibizának .