Akárhogy csinosítgatják vagy akciózzák, az egykori Daewoo Kalos lassanként elavulttá válik a friss konkurenciával szemben, de az utódmodell már utolsó tesztjeit futja, olyan nyilvános helyeken is, mint a németországi Nürburgring.
A tesztautókon persze minden karakteresebb részletet vastag álcázóponyva takar, egyedül az első ajtók és a szélvédő környéke lóg ki a szürke burkolat alól, így leginkább az autó arányai mérhetők fel a kémfotók alapján. Annyi így is egyértelmű, hogy az új Daewoo-Chevrolet, amelynek a fejlesztését nagyrészt Dél-Koreában végezték, testesebb lesz elődeinél, az arányai pedig a mai kisautók esetében megszokott receptet követik: elöl viszonylag hosszú, hátul viszont igencsak rövid a karosszéria túlnyúlása. A fedetlen részeknél annyi azért kivehető, hogy a karosszérián egyértelmű, markáns éleket képeztek ki: inkább néznénk az autót régi Fordnak, mint új Chevroletnek.
Az új modell műszaki megoldásairól egyelőre elég keveset tudunk, bár annyi már most is biztos, hogy a GM Gamma 2 jelzésű platformját használják fel, ugyanazt a padlólemezt, amelyre a korábbi tervek alapján a következő Opel Corsának is épülnie kellene. Ez utóbbi terv persze nem feltétlen válik valósággá, mivel elképzelhető, hogy az Opel a Fiat kezébe kerül, akkor pedig maradhatnak a jelenlegi Fiat Grande Punto alapoknál. Az új Aveónak persze nem lesz egyszerű a dolga: egyaránt helyt kell tudnia állni Európában, Ázsiában és Észak- illetve Dél-Amerikában, méghozzá olyan kemény ellenfelekkel szemben, mint a Ford Fiesta, a VW Polo vagy épp a Hyundai i20, amelyek mind gyártóik legfrissebb műszaki megoldásait hordozzák.
Az Aveo csapott hátú, ötajtós változata Európában és Dél-Koreában várhatóan már 2010 első felében bemutatkozik, 2011-re pedig az összes nagy nemzetközi piacon felbukkanhat, a megújult General Motors egyik kulcsmodelljeként - feltéve, hogy a detroiti óriásvállalatból maradnak működőképes részek addigra.