Új, egyturbós hathengeres a BMW-től

Az ötös GT-be kerül először az N55 kódjelű motor, amely alaposan átdolgozott feltöltőrendszert kapott ikerturbós elődjéhez képest.

Az adatok alapján nehéz megkülönböztetni az új héromliterest a korábbi N54-estől: mindkettő 306 lóerős, és a maximális nyomatékuk is azonos, kerek 400 Nm. A különbség a számok szintjén annyi, hogy az N55-ös valamivel alacsonyabb, 1200-as percenkénti fordulatszámtól, leadja a csúcsnyomatékát. Ugyanakkor a feltöltőrendszert teljesen átalakították: az új motorba csupán egy turbófeltöltő került, ám ez úgynevezett kettős megfúvású (Twin Scroll) kipufogóoldali járókerékkel készül. Ezen kívül az új motor közvetlen befecskendezésű, és Valvetronic rendszerű, azaz a pillangószelep szerepét is a szívószelepek látják el.

Az N55-ös elsődleges előnye az ikerturbós elődhöz képest - persze a kevesebb alkatrészen kívül, ami főleg a BMW-nek jó - állítólag az alacsonyabb fogyasztás és szén-dioxid-kibocsátás, bár pontos összehasonlításra mindaddig nem nyílik lehetőség, míg valamelyik korábbi típusban fel nem váltják a régebbi motort az újabbal. Az 535i GT átlagfogyasztása mindenesetre 8,9 liter 100 kilométeren, és 209 g/km-nyi szén-dioxidot ereget a levegőbe, ami egy ilyen nagy és nehéz autótól valóban nem rossz eredmény.

Az oldalról ajánljuk

  • Hírek
AMG: V8-as helyett négyhengeres hibrid?

Először a C63 AMG-ben válthatják le a nyolchengeres turbómotort az A osztály négyhengeresére.

tegnap, 07:10

  • Hírek
Félelmetesen gyors kisbuszt épített a Hyundai sportrészlege

A hátsókerék-hajtású, nyolcüléses iMax N keresztben autózásra épült, de nem csak arra alkalmas.

tegnap, 12:58

  • Tesztek
Taycan, a villanyautók Porschéja

Nem arról van szó, hogy a Taycan gyors. Arról van szó, hogy a Taycannal autózni jó. Jobb, mint eddig bármi mással, amit áram hajtott.

október 14., 06:19

  • Nepperűző
Korai Multiplát szabad?

Ausztriából hoznám be, nincs benne kétszázezer kilométer se. Mire figyeljek majd?

október 17., 11:37

  • Közélet
Így halsz meg a vasúti átjáróban

Az Audi a vonat elé hajtott, az bevágta az árokba az autót, vezetője meghalt. Tragédiája tanulságos, de nem egyedi. Tanuljatok belőle!

október 16., 13:48