A svéd gyártó igazgatója szerint már csak a két legkomolyabb befektetőjelölttel tárgyalnak a cég átadásáról, így a végleges megállapodás sincs már nagyon messze. Jan Ake-Jonsson szerint legfeljebb két hét szükséges az ajánlatok részletes elemzéséhez, így a hónap közepéig biztosan bejelentik, hogy ki veheti át a Saab irányítását.
A két komoly érdeklődőt egyelőre nem nevezték meg, így csak a korábban kiszivárgott információkból sejthető, hogy a Koenigsegg sportkocsigyár lehet az egyik vásárlójelölt, és egy amerikai befektetőcsoport, a Renco Group a másik. A Saabot sokáig hiába próbálta eladni a General Motors, és az anyacég összeomlása után a svéd gyártó csődvédelem alá is került , de azután, hogy kiderült, a svéd kormány 28 milliárd koronás - átszámítva durván 2,59 milliárd eurós - hitelgaranciát nyújt, a GM pedig elengedi a Saab tartozásának háromnegyedét, egyszeriben vonzóvá vált. Eleinte vagy húsz cég jelentkezett a Saab új tulajdonosának, így csak mostanra sikerült leszűkíteni a lehetséges befektetők körét.
A Saab az idén még legalább 200 millió eurós veszteségre számít, de a következő 18 hónap során három új modellt mutathat be a cég, és azt remélik, ezek révén egy-két éven belül átléphetik a nullszaldós működéshez szükséges évi 130 ezres eladási mennyiséget.
Nem ad hitelt autóra a bank? Kell a pénz a házfelújításra, ezért mégis megtartja a tízéves Mondeót, de már köhög, és javítani kéne? Tavaly még büszke volt rá, de ma már soknak tűnik a Carina kilencliteres fogyasztása? Vagy egyszerűen csak jó és olcsó akkut keres? Olvasgassa a Válságblogot, amelyben mind több, a krízissel kapcsolatos megoldási ötlettel állunk elő. Kattintson ide, autózzon velünk benzinpárán, tartsa fenn verdáját hulladékpapír-áron!