Megalakult az új Chrysler a Fiat irányításával

2009.06.11. 14:21

Nem késlekedtek sokat a végleges szerződés aláírásával, miután az utolsó fellebbezéseket is elutasította a bíróság . A Chrysler rekordidő - mindössze 42 nap - alatt átjutott a csődeljáráson, így a Fiat vezetői kezdhetik a cég átszervezését.

Első lépésként megnevezték az újjáalakított Chrysler vezetőségét. A vezérigazgató a Fiat első embere, Sergio Marchionne lesz, de egymaga persze képtelen volna megbirkózni a két autógyártó összes napi ügyének irányításával, ezért a cég korábbi alelnöke, Jim Press vezérigazgató-helyettesként a Chryslernél marad. A fontosabb döntéseket az új igazgatótanács hozza, amelybe három tagot delegál a Fiat, négyet az amerikai és egyet a kanadai kormány, egyet pedig az UAW, az autóipari dolgozók amerikai szakszervezete.

Az új vezérigazgató ígéretet tett rá, hogy azokban az üzemekben, amelyeket az újjászervezett vállalat átvesz a régitől, rövidesen újraindítják a termelést, és amilyen gyorsan csak lehet, megkezdik a Fiat technológiára épülő Chrysler típusok bemutatását. A részletek azonban még mindig nem világosak: nem tudni, hogy a Fiat hogy szeretné működtetni a céget az alatt a másfél év alatt, amíg meg nem érkeznek a korszerűbb modellek. Az amerikai kormány ugyan biztosított egy 6,6 milliárd dolláros keretet, de ez a jelenlegi veszteségek mellett néhány hónap alatt elfogyna, így nyilván újabb költségcsökkentési intézkedések jönnek.

A Fiat és a Chrysler együttesen a hatodik legnagyobb autógyártó lehet, legalábbis a 2008-as eladási adatokat figyelembe véve: a két cég együttesen elméletileg akár 4,5 millió autót is előállíthat éves szinten, bár erősen kérdéses, hogy a Chryslert mikor sikerül olyan állapotba hozni, hogy ismét elérje a tavalyi gyártási mennyiséget.

Nem ad hitelt autóra a bank? Kell a pénz a házfelújításra, ezért mégis megtartja a tízéves Mondeót, de már köhög, és javítani kéne? Tavaly még büszke volt rá, de ma már soknak tűnik a Carina kilencliteres fogyasztása? Vagy egyszerűen csak jó és olcsó akkut keres? Olvasgassa a Válságblogot, amelyben mind több, a krízissel kapcsolatos megoldási ötlettel állunk elő. Kattintson ide, autózzon velünk benzinpárán, tartsa fenn verdáját hulladékpapír-áron!