Már a jelenleg kapható Sonatát is egész vállalható autónak tartottuk, de a rövidesen bemutatkozó utód még felnőttebb modellnek tűnik. A lírai hangzású név viszont a múlté, legalábbis itt, Európában.
A Dél-Koreában készült kémfotókon ugyan még alaposan leponyvázva látható az egyik tesztprototípus, így az elejét és a hátulját nem láthatjuk, de a tető vonala és az autó arányai jól kivehetők így is. Az már az i20 és az i30 láttán egyértelmű volt, hogy a Hyundai rájött: jó formaterv nélkül nemigen rúg labdába Európában. Láthatóan igyekeztek is valami kevésbé megjegyezhetetlent összehozni, mint a jelenlegi Sonata formája. A tető vonala egyetlen lendületes ív, az ablakok alacsonyak, és az ajtók álcázásán is átsejlik egy dinamikus él. Valószínűleg így sem lesz a kategória legérdekesebb autója az i40-es, de talán több esélye lesz a Passat-Mondeo-Insignia szentháromsággal szemben, mint a Sonatának volt.
A koreaiak persze nem bíznak mindent a formatervre: az i40-be a ma is használt négy- és hathengeres benzinmotorok továbbfejlesztett változatain kívül két, meglehetősen erős, saját fejlesztésű dízel is bekerül. Az ikerturbós négyhengeresek közül a gyengébbik, két literes is 185 lóerős, a 2,2 literes változat pedig kerek 200 lóerőt ad le, ami még mostanság is szép teljesítmény egy ekkora dízelmotortól.
Az új középkategóriás szedán persze nem csak Európának készül, de a világ más részein - ahol valószínűleg marad a Sonata típusjelzés - a Hyundainak már nem kell bizonyítania: Dél-Koreában és Észak-Amerikában csupán az elődök sikereit kell folytatni, ezeken a piacokon ugyanis már kialakult egy népes, márkahű tábor. Valószínűleg ennek is köszönhető, hogy a világpremierre Észak-Amerikában, közelebbről Los Angelesben kerül sor az idén Decemberben, míg az Európába szánt i40 jelzésű változatot várhatóan 2010 márciusában állítják ki először Genfben.