2009.06.16. 11:33

Ahogy már korábban is sejteni lehetett , a Koenigsegg vezette konzorcium veszi át a Saabot a General Motorstól.

A Koenigsegg Group nevű szerveződés és a GM Europe vezetése már aláírt egy szándéknyilatkozatot, de a végleges szerződést csak a harmadik negyedév végére ígérik: nyilván számos részletet tisztázni kell, mielőtt az új befektető átveheti az irányítást a svéd autógyártónál. Az aláírás tényén kívül csak annyi derült ki, hogy saját pénzén kívül egy nagyjából 430 millió eurós hitellel is gazdálkodhat a Saab új tulajdonosa, amelyet a svéd kormány garantál, és az Európai Befektetési Bank biztosít. Emellett a General Motors műszaki támogatást is ígért a Koenigseggnek a következő évekre, bár azt egyelőre nem tudni, hogy ez meddig tarthat, és hogy kapnak-e valamiféle fizetséget érte.

A megállapodás megkötésével a Saab új esélyt kapott, hogy a saját lábára álljon, bár nagyon sok múlik azon, hogy az új modelleket hogyan fogadja a piac. Két vadonatúj típus is a fejlesztés végső stádiumában van, a 9-5-ös Opel Insignia alapú utódja, illetve a 9-4X jelzésű hobbiterepjáró. Ha ezek sikeresek lesznek, akkor a svéd gyártó egyékét éven belül akár nyereségessé is válhat. Addig azonban elfogyaszt még néhány százmillió eurót: a cégvezetés arra számít, hogy az idei év 200 milliós veszteséggel zárul, és valószínűleg 2010 sem hoz sokkal jobb eredményt, hiszen az új típusok piaci bevezetése és a gyártás felfuttatása igencsak költséges. A Koenigsegg mögött álló norvég befektetőcsoport azonban addig is biztosíthatja a napi működéshez szükséges anyagi hátteret.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.