Ősszel érkezik a 316d vérszegény, de étvágytalan négyhengeres dízelmotorral.
A típusjelzés persze ezúttal is átverés, a BMW érthető módon nem készített 1,6 literes dízelmotort, helyette a 318d-ből és a 320d-ből ismert kétliterest hangolták kisebb teljesítményre és fogyasztásra a gyártó mérnökei. Így lóerőkből csupán 116 maradt - bár az 1750-es fordulattól jelentkező 260 Nm-es csúcsnyomaték, illetve a 10,9 másodperces gyorsulási idő 0-ról 100 km/h-ra így is kényelmes autózást ígér átlagos körülmények között -, cserébe viszont 4,5 liter gázolaj is elég lehet 100 kilométer megtételéhez. A gyáriak persze nem az alacsony fogyasztást domborítják, inkább a vele járó csekély szén-dioxid-kibocsátásra büszkék, hiszen sikerült vele a 120 g/km-es határ alá menni - egészen pontosan 118 g/km a gyári érték, ami inkább kisautókra jellemző.
A hatfokozatú kézi váltóval felszerelt spórolós Hármas szeptembertől lesz kapható Európában.