Teljes díszben láthatjuk a C3-as második generációját, mindenféle álcázás nélkül - állítólag egy kereskedőknek szervezett előzetes bemutatón készültek a képek.
A 2001-ben bemutatott előd a dögunalmas Saxót váltotta a Citroën kínálatában, és kedves gombócformájával az egyik első Citroën volt évtizedek óta, amely egyéni stílusának köszönhette a sikerét, és nem csak a nagy elődök hírnevén élősködött. Egy ilyen karakteres modellt azonban nem könnyű túllicitálni - bárhogy is erőlködtek a francia formatervezők, nagyon úgy néz ki, nem is sikerült igazán. Látszik, hogy igyekeztek megőrizni valamit az előző C3-as karakteréből - erre utal az oldalablakok íves kialakítása - ugyanakkor igazodni kellett az új, dinamikusabb márkaarculathoz is, így lettek hatalmas, ferdén metszett első fényszórók és nagy, ásító első légbeömlő az autó elején. Az összkép nem bántó - néhol nyomokban a C4 Picassóra emlékeztet - de hiányzik belőle az előző generáció tökéletes formai összhangja - ez már megint csak egy kompromisszumokból épült kisautó, amely legfeljebb követi, de nem diktálja a divatot.
Az autó műszaki megoldásairól keveset tudunk, de annyi biztos, hogy már a Peugeot 207-es padlólemezét használták a tervezésnél, így az új C3-as alighanem tágasabb, nagyobb, és valamivel nehezebb lesz, mint az elődje volt. A motorválasztékban nem várható nagy újdonság, bár nem kizárt, hogy a legkisebb négyhengeres kimarad belőle. Úgy tudjuk, egyelőre a régi C3-as is gyártásban marad: ahogy a Peugeot 206-ost, ezt is olcsóbban, és egyszerűbb felszereltséggel kínálják majd, mint az utódját, kifejezetten a 2-3 éves használt autók konkurenseként.
Az új C3-ast várhatóan a szeptemberi Frankfurti Autószalonon mutatja be a Citroën, és úgy tudjuk, a forgalmazása is megkezdődhet még az idén, így 2010-ben már érezhető lesz a típus eladásnövelő hatása - már ha a vásárlók ráharapnak az új formatervre.