Itt a hátsókerék-hajtású Lamborghini Gallardo
Az LP550-2 jelzésű új modellváltozat egy hajszálnyival gyengébb, de könnyebb és olcsóbb lesz, mint összkerék-hajtású testvérmodelljei.
A kétkerék-hajtású Gallardo, amelyről már képeket is közölt a gyártó, nagyjából 30 kilogrammal lesz könnyebb, mint az LP560-4, ami önmagában még nem számít sokat, de a hajtáslánc egyszerűsítésével annak hatásfoka is növekszik valamelyest, így - bár az 5,2 literes V10-es motor teljesítményét 550 lóerőre csökkentik - a két Gallardo változat nagyjából ugyanúgy megy majd, sőt, a végsebesség környékén az LP550-2 talán valamivel még élénkebb is lesz. Első hallásra úgy tűnhet, hogy az összkerék-hajtás elvesztése hátrányosan érintheti az autó gyorsítóképességét, de ez csak részben van így. Ekkora teljesítmény mellett az elsőkerék-hajtás szerepe eleve nem túl nagy, mivel az első tengelyre egy ilyen sportkocsinál eleve legfeljebb a nyomaték 10-30%-át eresztik, de - ahogy a Ferrari F430-as példája mutatja - igazából erre sincs nagy szükség. Az autó így is 3,9 másodperc alatt lesz képes elérni a 100 km/h-s sebességet, legfeljebb az úton tartásához kell majd valamivel ügyesebb sofőr.
A kimaradó alkatrészek ugyanakkor érezhetően olcsóbbá tehetik az autót: úgy tudjuk, az LP550-2 mintegy 10%-kal lesz olcsóbb, mint az LP560-4 - talán ezért is készül csupán 250 példány, hogy ne szipkázza el a vevőket a drágább, négykerék-hajtású Gallardóktól.