Állítólag már készül az egykori legendás raliautó korszerű névrokona, méghozzá lényegében az eredeti recept alapján: az Audi mérnökei az A5-ösből faragnak valódi, brutális utcai sportkocsit.
Lényegében az Audi RS4-es szellemi utódjáról van szó, de úgy hallani, RS5 helyett Quattrónak fogják elnevezni, nyilván abban a reményben, hogy a legendás típusjelzéssel több figyelmet kaphat a típus. Magáról az autóról csak pletykák alapján próbálhatunk képet alkotni: állítólag egy feltöltött V6-os motor kerül bele 400 lóerő feletti teljesítménnyel, és az A5-ös eredeti karosszériaelemeinek egy részét is lecserélik. Részint azért, hogy az autó tömegét 1400 kilogramm alá csökkentsék, részben azért, hogy az autónak a híres elődéhez hasonlóan agresszívebb megjelenést kölcsönözzenek.
Az 1980-ban bemutatott ős-Quattrót is egy viszonylag szürke utcai autóból, az Audi 90 Coupéból alakították ki, igaz, eredetileg kifejezetten versenycélokra szánták. Az összkerék-hajtású, öthengeres, 2,1 literes, 200 lóerős turbómotorral felszerelt típust azért készítették, hogy a gyár elindulhasson a korabeli rali-világbajnokság versenyein, amelyet korábban kétkerék-hajtású modellek uraltak.
A Quattro tarolt a versenyeken, főleg laza felületű, vagy nedves úton mutatkozott meg a négykerék-hajtás előnye: 1982-ben és 1984-ben csapat-világbajnoki címet, 1983-ban és 1984-ben pedig egyéni bajnoki címet szerzett az Audi Hannu Mikola és Stig Blomqvist révén. 1987-ben ugyan betiltották a B csoportos autók használatát a rali-világbajnokságon, és ezzel a Quattro versenykarrierjének is vége szakadt, de a világ lényegében ekkor kezdte megtanulni az Audi nevet. A Quattro utcai változatát még 1991-ig gyártották.
Az új Quattróval alighanem csak a nevet, és a hangulatot próbálja újjáéleszteni az Audi, a versenysikereket aligha: a raliversenyeken egy ilyen terjedelmes autó, amilyen az A5-ös, ma már esélytelen volna.