Az R betű felbukkanása ugyan már nem jelent brutális teljesítménynövekedést a Volvo típusain, de az R-Design csomaggal legalább külsőre és viselkedésre sportosabbá tehető a svédek kisebbik szabadidő-autója.
Érezhető változásokat az autó viselkedésében az áthangolt futómű és kormánymű hoz. A lengéscsillapítókat keményebbre, a rugókat merevebbre cserélik, és a 18 vagy 20 hüvelykes alufelnik, illetve a közvetlenebb áttételű kormány is hozzájárulnak ahhoz, hogy az XC60-as gyorsan vett kanyarban kiszámíthatóbban viselkedjen, mint a sportcsomag nélkül. Ugyanakkor szó sincs hardcore sportfutóműről: a tervezők igyekeztek minél többet megtartani a hobbiterepjáró kényelméből.
A többi változtatás már egyértelműen csak a látványról szól. A lökhárítókat és a küszöböket egy leheletnyivel megtoldották, mindenütt krómszínű díszítőelemekkel találkozunk - többek közt a tükörházak is ilyen festést kaptak - az autó többi részét pedig egyforma színűre fényezik. Belül szintén igyekeztek sportos hangulatot teremteni, a szokásosnál határozottabban formázott ülésekkel, néhány R-Design emblémával, illetve gazdagon mért matt alumínium díszítésekkel.
Az XC60 R-Design élőben csak szeptemberben, a Frankfurti Autószalonon lesz látható, a premier után viszont azonnal megrendelhetővé válik.