A hetesből továbbra sem készül valódi M változat, aki sportosabb bálnát szeretne, annak marad a gyári tuningcsomag és a legnagyobb, hatliteres szériamotor.
A döntésről Dr. Kay Segler, az M divízió vezetője beszélt egy interjú során. "Megvizsgáltuk a lehetőségeket, és és arra jutottunk, hogy nem kezdünk bele a fejlesztésbe. A 760i összkerék-hajtással elég erős ajánlat, és túl kevés fogyna az M7-esből, még a befektetés sem térülne meg" - mondta az igazgató. Abban valószínűleg igaza van, hogy a hetes csúcsváltozatában aligha lesz bárkinek teljesítmény-szomja: a két turbós V12-es motor 536 lóerős, így a gyári sportfutóművel elég kell legyen némi élményautózáshoz, már amennyire ezt egy ilyen nehéz és hatalmas autó egyáltalán megengedi. Az M7-esre persze inkább a presztízs miatt lenne szükség - végül is a Mercedes is kínál 612 lovas AMG kivitelt az S osztályból - de a BMW a jelenlegi gazdasági helyzetben inkább nem szórja ilyesmire a pénzét, ami érthető is.
Segler más lehetséges M modellekről is beszélt: egyebek közt megemlítette az 1-es sorozattal kapcsolatos tervek állását is. Annyi már biztos, hogy a jelenleg futó egyesből nem készül sportváltozat, hiszen 2011-ben modellváltás lesz, a következő generációból azonban kifejleszthetnek egy komolyabb sportváltozatot. "Egy ilyen M belépőmodell izgalmas lehetőségeket rejthet, de még nem számoltunk utána, hogy megérné-e megcsinálni. Adjanak egy évet, és biztosan lesz pontosabb válaszom" - nyilatkozta az M részleg vezetője.