Dupla befecskendezés a Nissantól
Olcsó benzinmotorokhoz fejlesztették ki a japán mérnökök a Dual Injector System névre hallgató rendszert, ahol minden szelepre külön fúvóka jut.
A Nissan lényegében a közvetlen befecskendezés alternatívájának szánja az új eljárást, mivel ezzel a módszerrel állítólag hasonló hatásfok-javulás érhető el, de összességében vagy 60%-kal olcsóbb, mint nagynyomású üzemanyag-szállító rendszert gyártani, ami ahhoz kell, hogy közvetlenül az égéstérbe juttassák a benzint. A szelepenkénti befecskendezéssel a tervezők szerint harmad akkora üzemanyagcseppeket tudnak előállítani, mint korábban, ami egyenletesebb égésfolyamatot eredményez. A rendszert ráadásul szívó- és kipufogóoldali változó időzítésű szelepvezérléssel kombinálják, ami szintén javítja a motor hatékonyságát.
Az eredmény nagyjából 4%-os fogyasztáscsökkenés, és kisebb károsanyag-kibocsátás, ami alacsonyabb nehézfém-tartalmú katalizátor beépítését teszi lehetővé, tovább csökkentve ezzel a motor gyártásának összköltségét. A Dual Injector első sorozatgyártású alkalmazását 2010 elejére ígérik, bár azt egyelőre nem tudni, hogy melyik típusban találkozhatunk vele először.