A vezérigazgató és a pénzügyi igazgató repül a Porschétől, a sportkocsigyártó várhatóan beolvad a Volkswagenbe.
Wendelin Wiedeking, a Porsche elbocsátott vezérigazgatója valódi iparági legenda: 1993-ban vette át a rossz bőrben levő gyár irányítását, és a 2000-es évek közepére az egész iparág legnagyobb nyereséggel működő vállalatát hozta létre belőle. A profitból még arra is futotta, hogy milliárdokat fektessenek a VW részvényeinek felvásárlásába, de a válság keresztülhúzta a Porsche tulajdonosainak számításait. Az óriási profit nincs többé, a részvényvásárlásra felvett irdatlan összegű hitelt - becslések szerint 9-10 milliárd euróról van szó - így nincs miből törleszteni. Bár a Volkswagen felvásárlásának ötlete valószínűleg nem, vagy nem csak Wiedeking ötlete volt, mégis ő, és a Porsche pénzügyi igazgatója, Holger Haerter viszi el a balhét. Pontosan nem tudjuk, mi húzódik meg a háttérben, de valószínű, hogy a tulajdonosok úgy döntöttek, a Volkswagennek adják el a Porsche autógyártó részlegét mintegy 8 milliárd euróért, az viszont köztudott, hogy Wiedeking korábban is a sportkocsigyártó önállóságának megtartása mellett állt ki.
A felmondás persze aligha rendíti meg Wiedeking anyagi helyzetét: az autógyártás egyik legjobban fizetett igazgatójaként nagyjából évi 80 millió eurót keresett, a végkielégítése pedig 100 millió felett lesz. Ennek ellenére nem túl valószínű, hogy az 56 éves szakember egyszerűen nyugdíjba menne: nincs kétségünk afelől, hogy a legnagyobb autógyárak kapkodnak majd utána, hátha megismétli a Porsche-csodát egy másik vállalattal is.
Nem ad hitelt autóra a bank? Kell a pénz a házfelújításra, ezért mégis megtartja a tízéves Mondeót, de már köhög, és javítani kéne? Tavaly még büszke volt rá, de ma már soknak tűnik a Carina kilencliteres fogyasztása? Vagy egyszerűen csak jó és olcsó akkut keres? Olvasgassa a Válságblogot, amelyben mind több, a krízissel kapcsolatos megoldási ötlettel állunk elő. Kattintson ide, autózzon velünk benzinpárán, tartsa fenn verdáját hulladékpapír-áron!