![]() |
|
![]() |
![]() |
Duplaszaltót vetett egy szlalom-teszten az Amerikában igen népszerű terepjáró. Az AutoWeek nevű internetes autós magazin közlése szerint a Libertyvel 64 km/h sebességű szlalom-próbát végzett a tesztelő újságíró, amikor az autó elvesztette a stabilitását, és felborult. A Jeep két átfordulás után a kerekein landolt, a vezető könnyebb sérülésekkel megúszta az esetet. A DaimlerChrysler elsősorban a teszt extrém körülményeinek és a véletlenek szerencsétlen összjátékának tulajdonítja az esetet, amely azonban könnyen a Liberty eladásainak drasztikus csökkenéséhez vezethet. (Korábban hasonló teszteredmények alapján marasztalta el egy másik lap a Mitsubishi Montero terepjárót, amelynek eladásain ez a mai napig meg is látszik.) A 64 km/h sebesség, az újságírók bevallottan "bevállalós" stílusa és az egymástól 21 méterre elhelyezett bóják által teremtett helyzet valóban nem nevezhető szokványosnak, ugyanakkor ez a teszteljárás 1992 óta egyszer sem okozott még balesetet. Az AutoWeek szakírója a cikk végén fontosnak tartotta megjegyezni, hogy a Liberty borulása csak azt a tényt húzza alá, miszerint a terepjárók szélsőséges helyzetekben máshogy viselkednek, mint a személyautók. Erre a tényre egyébként az összes Amerikában forgalmazott terepjáróban figyelmeztető felirat hívja fel a vezetők figyelmét. Mindezek ellenére nagyon is elképzelhető, hogy a DC vezetése - a Mercedes A-osztály hasonló jellegű, 1997-es esetével szerzett negatív tapasztalatok nyomán - az autó futóművének áttervezése mellett dönt.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=0thA4uchz4z8jgoCRrjw6uUUnKQFaphXhF49ybHqN0r.B7/stparam=uafodmjgku/fastid=gvsizggmkyvgllaijwbcnbspdnle/nc=0)