Négyhengeres lesz az összes jövőbeli Volvo?

2009.03.18. 14:00

Úgy néz ki, a svéd gyártó kínálatából eltűnhetnek az öt, hat és nyolchengeres motorok, helyüket kivétel nélkül négyhengeresek veszik át.

A legtöbb európai prémium-márka hasonló lépéseket tervez, de ez másutt csak a 12, esetleg a nyolchengeres motorok fejlesztésének felfüggesztését jelenti. A Volvónál azonban úgy vélik, az összes jelenlegi motorjukat ki tudják váltani néhány feltöltős négyhengeressel, méghozzá anélkül, hogy csökkenne az autóik teljesítménye. Valószínűleg igazuk is van, hiszen a Volvo legerősebb motorja, a Yamaha által tervezett 4,4 literes V8-as is 315 lóerős, ekkora teljesítmény pedig egy nagyobb négyhengeresből is kihozható turbófeltöltővel. A Volvo elsődleges célja persze az, hogy a kisebb motorokkal csökkentse autói fogyasztását, és ezzel párhuzamosan megfelelhessen a néhány éven belül életbe lépő szén-dioxid-kibocsátási normáknak, de az sem lebecsülendő előny, hogy a négyhengeres motorok kevesebb alkatrészből készülnek, így olcsóbbak, mint a jelenleg használt nagyobb hengerszámú motorok. Ráadásul legfeljebb négy-öt turbós benzin- és dízelmotor elegendő lehet a teljes modellpaletta számára, mivel egy-egy motort akár négyféle teljesítményszinttel is készíthetnek az alkatrészek jelentős megváltoztatása nélkül. Azaz nagyjából fele annyi motortípust is elég volna gyártani, mint manapság.

Az új motorgeneráció fejlesztését már megkezdték a Volvónál. Elsőként két 1,6 literes négyhengeres bemutatása várható, az S60 Conceptben már bemutatott 180 lóerős benzinesé, illetve egy új, saját fejlesztésű dízelé, amellyel az azonos hengerűrtartalmú PSA-Ford négyhengerest váltanák fel.