Mókás törpék és német ritkaságok

2001.09.13. 13:09

Az amerikai események hatására tegnap jóval kevesebben sétáltak a Frankfurti Autókiállítás csarnokaiban. Több sajtótájékoztató is elmaradt, így mindenki maga próbálta meg feltérképezni az újdonságokat.

Elmúlt a káosz a sajtóközpont környékén is, ahol a regisztrációs adatbázis az elmúlt napokban legalább kéttucatnyi alkalommal mondott csődöt, az újságírókat és az ott dolgozókat egyaránt őrületbe kergetve. Csitul a harc a számítógépek és a a telefonok körül, a japán invázió itt is elmúlt.

Az egyes pavilon második szintjén a vad és extrém tuning világába érkezünk. A Hamann Motorsport által preparált V12-es, 450 lóerős hármas BMW Lamborghini-stílusú ajtókkal az egyik véglet. És ismét a smart a másik. Úgy tűnik, hogy a kifinomult Mercedes tuningjairól ismert Brabus műhely véleménye szerint a kisautó is megérdemli az exkluzív törődést. Kérdem én: ki fizetne 100.000 márkát azaz közel 13 millió forintot azért, hogy csúcs-hi-fivel felszerelt, 45 helyett 70 lóerős motorral szerelt smartja legyen?

 
   
  Renault Talisman

A hármas pavilon alsó szintjén a tegnap már említett Volkswagen uralkodik, míg egy emelettel fölötte a Ford-csoport márkái töltik ki a teret. A kijárat mellett pedig a Renault-csoport egy másfajta formavilágba repít. Egyik oldalon a Nissan új törpéje, az mm.e emelkedik ki mókás formájával, míg vele szemben a Renault Talisman a francia cég élekkel teli stílusát reprezentálja sportkocsiban.

 
   
    Nissan MME

Tovább sétálva a négyes pavilonban találjuk képszerkesztőnk kedvencét, a 700 köbcentiméteres közös nyomócsöves dízelmotorral szerelt trike-ot. Nem messze tőle az új Toyota Corolla ünnepli világpremierjét az Avensis egyterű változatával, a Verso-val együtt. A Yaris után az új Corollát is Európában tervezték a helyi igényeknek megfelelően. Évi 200.000 darabot szeretnének eladni, azaz megduplázni eddigi teljesítményüket.

 
   
  Subaru Impreza STI

Szintén e pavilonban kapott helyet a holland Spyker is, amelynek Audi-motoros roadsterét már múlt télen bemutattuk. Most egy narancssárgára fényezett versenyautóval jelentkeztek - tervezik önálló versenysorozat beindítását.

Az MG-Rover csoport pedig, amely nemrég megvásárolta az olasz Qvale üzemet a Qvale Mangustából kialakított X80-nal jelzi a márkában rejlő lehetőségeket.

Visszamászunk a mozgójárdára, amely a nyolcas pavilonig visz el minket. Először átnézünk a szomszédba, ahol a kiállítás egyik legtávolabbi sarkában szemet gyönyörködtető látványban részesülünk. A Frankfurti Autókiállítás idén ünnepli 50. évfordulóját és ebből az alkalomból összegyűjtötték a legelső rendezvény résztvevőit. Olyan még Németországban is kevéssé ismert márkák, mint a Kleinschnittger, a Staunau vagy a Fuldamobil mellett persze a barokk-BMW, az 501-es, egy hatalmas Studebaker, több Opel és Mercedes és mások is "megjelentek", döntően csodaszépen restaurált állapotban.

 
   
    Opel Frogster

Talán nem véletlen, hogy a közeli Lada pavilon kevesebb érdeklődőt vonzott. Az ismét önállóságra törekvő SsangYong terepjáró-készítő cég Rexton névű alkotása az új idők hírnöke. A Daewoo nehéz helyzete dacára is próbálkozik, a Matiz utódja Kalos néven kerül a kiállítótermekbe. Elindulunk visszafelé és az Opel labirintusába botlunk. Kapunk egy három dimenziós szemüveget amellyel a falon villodzó képek újabb értelmet nyernek. És így juthatunk el a virtuális design gyöngyszeméhez a Frogster nevű trendi kisteherautóhoz.

 
   
  Peugeot 206 SW

A Peugeot eközben a 206 és a 307 kombi változatával sokkal földhözragadtabb produkcióval jelentkezett. Ahogy haladunk visszafele szokás szerint megpróbálunk közelebb jutni a Lamborghini Murcielago-hoz, de erre a zárás előtti percekig kevés esély mutatkozik. A Porsche standon délután már megjelennek az első prospektus-vadászok - a sajtónapoknak lassan vége.

Két világpremierrel is összefutottunk az utcán: egy olasz rendszámú Maserati új Spdyder-rel és egy Mercedes SL tesztautóval. Ezzel a látvánnyal búcsuztunk a Frankfurti Vásárközponttól. Két év múlva ugyanekkor ugyanitt!