Az amerikai események hatására tegnap jóval kevesebben sétáltak a Frankfurti Autókiállítás csarnokaiban. Több sajtótájékoztató is elmaradt, így mindenki maga próbálta meg feltérképezni az újdonságokat.
Elmúlt a káosz a sajtóközpont környékén is, ahol a regisztrációs adatbázis az elmúlt napokban legalább kéttucatnyi alkalommal mondott csődöt, az újságírókat és az ott dolgozókat egyaránt őrületbe kergetve. Csitul a harc a számítógépek és a a telefonok körül, a japán invázió itt is elmúlt.
Az egyes pavilon második szintjén a vad és extrém tuning világába érkezünk. A Hamann Motorsport által preparált V12-es, 450 lóerős hármas BMW Lamborghini-stílusú ajtókkal az egyik véglet. És ismét a smart a másik. Úgy tűnik, hogy a kifinomult Mercedes tuningjairól ismert Brabus műhely véleménye szerint a kisautó is megérdemli az exkluzív törődést. Kérdem én: ki fizetne 100.000 márkát azaz közel 13 millió forintot azért, hogy csúcs-hi-fivel felszerelt, 45 helyett 70 lóerős motorral szerelt smartja legyen?
Renault Talisman |
A hármas pavilon alsó szintjén a tegnap már
említett
Volkswagen uralkodik, míg egy emelettel fölötte a
Ford-csoport márkái töltik ki a teret. A kijárat mellett
pedig a
Renault-csoport egy másfajta formavilágba repít. Egyik
oldalon a
Nissan új törpéje, az mm.e emelkedik ki mókás formájával,
míg vele szemben a
Renault Talisman a francia cég élekkel teli stílusát
reprezentálja sportkocsiban.
Nissan MME |
Tovább sétálva a négyes pavilonban találjuk
képszerkesztőnk kedvencét, a 700 köbcentiméteres közös nyomócsöves
dízelmotorral szerelt trike-ot. Nem messze tőle az új
Toyota Corolla ünnepli világpremierjét az
Avensis egyterű változatával, a
Verso-val együtt. A Yaris után az új Corollát is Európában
tervezték a helyi igényeknek megfelelően. Évi 200.000 darabot
szeretnének eladni, azaz megduplázni eddigi teljesítményüket.
Subaru Impreza STI |
Szintén e pavilonban kapott helyet a holland
Spyker is, amelynek Audi-motoros roadsterét már múlt télen
bemutattuk. Most egy narancssárgára fényezett versenyautóval
jelentkeztek - tervezik önálló versenysorozat beindítását.
Az MG-Rover csoport pedig, amely nemrég megvásárolta az olasz Qvale üzemet a Qvale Mangustából kialakított X80-nal jelzi a márkában rejlő lehetőségeket.
Visszamászunk a mozgójárdára, amely a nyolcas pavilonig visz el minket. Először átnézünk a szomszédba, ahol a kiállítás egyik legtávolabbi sarkában szemet gyönyörködtető látványban részesülünk. A Frankfurti Autókiállítás idén ünnepli 50. évfordulóját és ebből az alkalomból összegyűjtötték a legelső rendezvény résztvevőit. Olyan még Németországban is kevéssé ismert márkák, mint a Kleinschnittger, a Staunau vagy a Fuldamobil mellett persze a barokk-BMW, az 501-es, egy hatalmas Studebaker, több Opel és Mercedes és mások is "megjelentek", döntően csodaszépen restaurált állapotban.
Opel Frogster |
Talán nem véletlen, hogy a közeli
Lada pavilon kevesebb érdeklődőt vonzott. Az ismét
önállóságra törekvő
SsangYong terepjáró-készítő cég
Rexton névű alkotása az új idők hírnöke. A
Daewoo nehéz helyzete dacára is próbálkozik, a
Matiz utódja
Kalos néven kerül a kiállítótermekbe. Elindulunk visszafelé
és az
Opel labirintusába botlunk. Kapunk egy három dimenziós
szemüveget amellyel a falon villodzó képek újabb értelmet nyernek.
És így juthatunk el a virtuális design gyöngyszeméhez a
Frogster nevű trendi kisteherautóhoz.
Peugeot 206 SW |
A
Peugeot eközben a 206 és a 307 kombi változatával sokkal
földhözragadtabb produkcióval jelentkezett. Ahogy haladunk
visszafele szokás szerint megpróbálunk közelebb jutni a
Lamborghini Murcielago-hoz, de erre a zárás előtti percekig
kevés esély mutatkozik. A
Porsche standon délután már megjelennek az első
prospektus-vadászok - a sajtónapoknak lassan vége.
Két világpremierrel is összefutottunk az utcán: egy olasz rendszámú Maserati új Spdyder-rel és egy Mercedes SL tesztautóval. Ezzel a látvánnyal búcsuztunk a Frankfurti Vásárközponttól. Két év múlva ugyanekkor ugyanitt!