Best of Maranello. Mindenkinek

2010.05.28. 17:34

Rovátkolt fejű olvasóink tán emlékeznek még Papp Tibi zseniális bemutatkozó posztjára, melyen a lángoló Ferrarinak a reggelire elfogyasztott hagymás rántottára gyakorolt hatását mesélte el. Jó kis buli lehetett, odakinn a Hungaroringen, de míg Tibinek az égett F430-szag és a sikítozó Ördögh Nóra jutott, addig én a Váci úti iroda hűvösében hallgattam signore Lippit, a jól ismert magyarországi Ferrari-főnököt.

Érdemes volt, felettébb érdekes dolgok vannak készülőben. Nem ingyen, most szólok, az árak azonban elfogadhatóak lesznek.

Szóval, dióhéjban, csak hogy képben legyen az olvasó, miről is lesz szó. Tekintsünk most el attól, kérem, hogy a Ferrari Racing Days csak unatkozó milliomosokról szól, nem egészen így van. Azért sem, mert ezúttal a közönség is aktívan részt vehet az unaloműzésben. Arra pedig egész jó eszközök állnak majd rendelkezésre. Ugye, hogy nem is baj, ha valaki jól bebótol Ferrarikból helyettünk? Főleg ha be is ülhetünk alkalomadtán Niki Lauda vagy Clay Regazzoni 312T-jébe.

Mert egy Ferrari nem jelenti okvetlenül azt, hogy tulajdonosa egy köcsög, de nem ám. Lehet, hihetetlennek tűnik, de a világ civilizáltabb részein nem okoz lelki traumát nekik, hogy idegeneket engedjenek autóik közelébe. Pedig nem kispályás, Ferrari-körökben mezítlábas, 430-asokról van szó. Figyeljenek csak!

Lényegében négy, különálló mezőnyre tagolódik az idelátogató cirkusz. Először is a Ferrari Challenge olasz/európai bajnoki futamára kerül sor, ahol a 430 Challenge-ek között feltűnik a hazai Válint Tibor is. Nem sokan hallottak róla, pedig Tibi elég keményen nyomja a gázt, olyannyira, hogy a bajnokságban a második helyen áll, legutóbb a portugál Portimaóban mindkét futamon második lett, szóval van kinek drukkolni.

Akit nem izgatna fel a nyolchengeresek érces üvöltése, az cafatosra szaggatott dobhártyával menekülhet a paddockból, mikor beröffennek az FXX-ek és 599XX-ek. Ugyanis ezek is itt lesznek. Az FXX és 599XX Programme keretén belül jönnek futni egyet a Hungaroringen. Tudják, ez az a sorozat, melyben a tulajdonosok egyben a tesztpilóták szerepét betöltve versengenek egymással a világ különböző versenypályáin.

Hogy tényleg van-e effektív haszna a gyárnak belőlük, vagy csak egy ügyes marketinghúzás volt részükről, nos, ez más kérdés. A tény, hogy a 860 lóerős FXX-ek és a 730 lovas 599XX-ek V12-esei ízekre tépik maguk körül a levegőt, kétséget kizáróan bizonyítva, hogy ez a legjobb, amit a Ferrari 2010-ben nyújthat.

De a fekete leves, a non plus ultra, amiért az igazi rajongó megbocsát mindent, a végére maradt: az F1 Clienti-program résztvevői elhozzák privát, Ferrari Forma-1-es versenyautóikat. A versenybenzin és a gumi illata pedig utolsó foszlányát is elfújja majd a sárga epének, az irigység helyét átveszi tán a köszönet, hogy olyan legendás típusokat látunk majd tisztességes versenytempóban, melyekkel Lauda, Prost vagy Regazzoni verték körbe a világot (312T) vagy Schumacher, Barrichello, netán Irvine gyűjtött címeket és pontokat. És akkor még itt vannak a V12-éra monopostói is. Aki legyint, hogy hülyeség, annak biztosan nem mond semmit az sem, hogy a hiperritka 333SP-ből is lesz itt. Nem egy. Négy.

Mindennek tetejébe pedig Felipe Massa, igen, az a Massa, akihez nem ajánlatos a „Szervusz, Felipe, tudjuk, hogy kellemes emlékek fűznek a Hungaroringhez, hogy érzed magad?” – mondattal közelíteni újabban. Na ő is eljön, hogy rajzoljon egy-két kört valamelyik versenyautóval. Mindent megteszünk, hogy elkapjuk egy interjúra.

Szavazzon!

Nagyjából ennyiről szól majd a szeptember 3. és 5. között megrendezésre kerülő Ferrari Racing Days. A szervezők megesküdtek, hogy nem lesz szigorú kordonozás, abszolút közvetlen, család- és közönségcentrikus lesz minden.

Ha nem így lenne, arról tudni fognak, mert ott leszünk.

Érdekes? Unalmas? Mondja el a publikáció blogposztján!