Végre-valahára elkészültek a Margit híd felújítási munkálataival, fellélegzett sok autós. De valójában olyan rózsás minden vagy tulajdonképpen meglennénk e nélkül a híd nélkül is? Gyorsan megkérdeztünk autóst-robogóst.
Szervusztok! Mennyire érintett titeket a Margit híd tegnapi megnyitása majd a gyors bedugulás, illetve befolyásolt-e bármiben, jobb-e most nektek vagy sem?
Zappe Gábor, Velvet főszerkesztő
Egyáltalán nem lett jó. Idáig a BAH-csomópont-alkotás-Margit híd-Bem tér útvonalon jöttem, általában tök simán, na ma már belassult végig, mert a sok dinka, aki eddig kerülte ezt a részt, most mind a Margit körúton át ment a Margit hídra. Hazafelé szintén szopó lesz, mert a Moszkváig idáig tök simán lehetett haladni, de most tuti be fog állni a Margit körút. Úgyhogy nekem híd nélkül jobb volt. Zimányi Linda ellenben nagyon örül neki.
Bende Tibor, ügyvezető-igazgató, Totalcar
Igen, úgy tűnik nekem is.
Részben hasonló az útvonalam, és a Margit körút lassabb volt mint eddig, ugyanakkor a Szilágyi fasor gyorsabb.
Középtávon tuti szarabb lesz, főleg, hogy megszűnik a remek kis átvezetés a Tölgyfa utcából a Török utcába.
Csikós “Kopasz” Zsolt, rovatvezető, újságíró
Ma reggel volt erről beszélgetés a rádióban, a riporter felvetette, hogy nem is volt olyan szörnyű a közlekedés az elmúlt 15 hónapban. Erre valami tudományos ember azt válaszolta neki, hogy a város egy nagy hálózat, ezért a terhelés át tud tevődni más helyekre (tehát eszerint nincs is szükség a Margit-hídra?), de bizonygatta, hogy voltak fennakadások. Két pontot tudott kiemelni, az egyik a Lánchíd két vége, és az odavezető utak, amelyeken állandósult a dugó (tanúsíthatom, mert az sokkal borzalmasabb lett), meg az Alkotás útját vette elő, hogy ott is folyamatos torlódás lett (jártam arra többször napközben, max. két lámpányit kellett araszolni, tehát nem volt elviselhetetlen). De azért érdekes lenne valami matematikai modellel szétvesézni, hogy a több híd miatt esetleg több örvény is keletkezik a forgalomban, és lehet, hogy ezek nem is gyorsítják a város tempóját. Persze aki a híd két felén lakik, annak sokkal kellemesebb, meg kilométerben még egy csomó embernek több, de megeshet, hogy egy csomó más embernek tényleg inkább megkeseríti az életét. Gondoljatok csak a fölső rakpartra a pesti oldalon, ahogy fel lehet hajtani a Margitra, ott az az egész mindig péppé dugul. Ez most másfél évig nem volt.
Egyébként robogóval járok, letojom.
Papp Tibor, rovatvezető, újságíró
Részemről visszarakhatnák a szobrokat a pillérekre, mert úgy jobban néz ki.
Andróczi Balázs, hírszerkesztő, újságíró
A híd megnyitása nekem egyelőre csak vizuális élményt nyújtott. Reggel láthattam a budai alsó rakpartról, ahogy a villamosok mellett autók is haladnak a hídon, de ez látszólag nem befolyásolta a közlekedést a megszokott útvonalamon. Ha mégis találgatni kell, arra számítok, hogy a Pestről érkezők miatt az Árpád fejedelem útján zsúfoltabbá válhat a forgalom, és talán a rakpartot is több, Budáról Pestre tartó közlekedő választja majd a Lágymányosi híd és a pesti rakpart helyett.
Stump András, Totalcar újságíró, hírszerkesztő
Ma reggel pont Budaörsre mentem, ezért nem tudok véleményt mondani a megnyitásról. A lezárásról viszont igen. Nekem ugyanis szopó volt. Amikor lezárták, még az Oktogonnál laktam, barátnőm pedig a Csalogány utcában. Sejted, mennyire örültem, hogy szívhattam a Lánchídon, amikor éppen nem bringával mentem át.
Amúgy aki a Lánchíd két kilométeres körzetében járt az elmúlt évben, annak nem kérdés, hogy szívás volt-e a Margit-híd lezárása. Igaz, nem kell átmennem rajta, hogy bejöjjek, de a Mészáros utca az Alkotás útig beáll reggelente, úgyhogy inkább a váron át szoktam jönni. Hazafelé Fő utca dettó. Ha jövő héten megkérdezel, meg tudom majd mondani, mennyivel jobb.
Amúgy ha az a konklúzió, hogy megvagyunk Margit-híd nélkül is, azzal lényegében a Levegő Munkacsoport indítványait igazolod, hogy például egysávosra kellene csökkenteni a Rákóczi utat. Nem biztos, hogy elhibázott a kezdeményezés, de azt hiszem, a szerkesztőségben nem sokan állnának mögé.
Zirig Árpád, Totalbike szerkesztő, újságíró
Nekem semmit nem jelent a híd átadása. Azon túl, hogy nevéről anyám jut eszembe, nem igazán érint, hogy újból járható. A Szentendrei út felől járok munkába, irodánk a Flórián téren van – a városban amúgy is motorral járok, nem igazán zavar a dugó.
Ma intézkednem kellett, kíváncsiságból nem az Árpád hídon mentem át, hanem a Margit felé gurultam. Ugyan sokak szerint végre fellélegezhet Budapest, de én nem éreztem, hogy szabadabban venném a levegőt, sőt mások arcán sem láttam felszabadult örömöt. Ez van, elkészült, jöhet a többi munka: akad még mit fejleszteni a főváros közlekedésén.
Göbölyös Zsolt, újságíró, motordoktor
Egy közlekedés rendszerszervező barátomtól tudom, hogy akkor lehetne valamiféle modellezést készíteni, ha valós forgalmi adatok állnának rendelkezésre, de ez sajnos nincs, mert automaták nincsenek vagy nem működnek, a kézi számlálás meg drága és senki sem akarja fizetni és megszervezni, így a számítások alapját képező adathalmaz hiányos és rossz, következésképpen az egész felmérés rossz és bizonytalan alapokon nyugszik. Úgyhogy a tudományos ember is a megérzéseire hagyatkozik, leginkább.
Füzi Gergely
A lezárás alatt kedveltem a háborús hangulatot mindkét hídfőnél. Nekem
rosszabb most a hagyományos Margit körúti forgalomban, de majd
elkerülöm a Margit utca felé, ha nincs kedvem a dugóban állni.
Szerencsére működik idehaza egy egész életképes, pár percenként
frissülő forgalomfigyelő rendszer , mellyel a jövőben behatóbban is fogalkozunk majd.
Kedves fővárosi olvasó, önnek most jobb lett vagy sem?