B125: Robogósodjon Budapest is!

2011.02.25. 11:57

B125-maratonunk utolsó méterein, verejtéktől elhomályosodott tekintetünkkel a célvonalat vizionálva, fújtató lélegzetünket megpróbálva kordában tartani, mámoros révületben saját teljesítményünktől, a véletlen váratlanul elénk sodort egy szurkolót. Talán túlzás lenne szurkolónak nevezni, hiszen nem is tudta, hogy mi két hónapja lépések, elnézést, aláírások tízezreit egymás mögé téve rohanunk, de ha már belebotlottunk, érdeklődve figyelt fel ránk. És aki nincs ellenünk, az velünk van.

Dr. Nagy Gábor Tamással, Budapest I. kerületének polgármesterével, egyben választókerületem országgyűlési képviselőjével nem volt könnyű összefutni. Január eleje óra zaklattam titkárságát rendszeres telefonokkal, mikor tart végre fogadóórát, hiszen a honlapján minden hónap első szerdájára ígéri ezeket a számára gondolom nem túl szórakoztató délutánokat. A zaklató telefonokat türelmesen elviselő hölgy már névről ismert, de nem mondhatnám, hogy ez megnyugtatott, mert mindig másra hivatkozva kellett elnézést kérnie, miért kellett elhalasztania az alkalmat.

Február vége felé már majdnem feladtam. Persze, értem, én sem szeretnék lázadó aktivistákkal és zaklatott nyugdíjasokkal szemben ülni órákon keresztül, hiszen azért valószínűleg nem sokan kérnek időpontot a képviselőjüktől, hogy megdicsérjék tevékenykedésüket. Sőt, szerintem általában nem sokan élnek ezzel az állampolgári jogukkal, pedig a parlamenti demokrácia idillikus modellje szerint azért ül ott a karéjban egy öltönyös úr vagy kosztümös hölgy, hogy az én érdekeimet képviselje. Képviselő, ugye. Majd két hónap sikertelen próbálkozás után kezdett megrendülni a hitem, hogy talán már a látszata sem maradt fenn ennek az idillnek, amikor ásítva feltett szokásos kérdésemre kaptam a titkárságtól egy időpontot két nap múlvára. Hihetetlen.

Beszélgetésünk első perceiben kiderült, hogy képviselőm nem ismeri a Totalcart, és így nem is hallott a B125 kezdeményezésről. Nem a legjobb kezdés, de pont ezért látogattam meg, hogy ha majd tétovázik az ujja a zöld és a piros gomb között, tudja, melyiket kell megnyomni. Nem is ült motoron, soha, csak autóval közlekedik. Na, ez nem lesz könnyű menet. Elkezdtem vázolni, miről is van szó.

Én csodálkoztam a legjobban, amikor kétperces rögtönzött lobbibeszédem után Dr. Nagy Gábor Tamás rövid gondolkodás után Párizs és Róma példáján kezdte el sorolni a robogózás előnyeit. Mennyivel kevesebb lehetne a dugó, kisebb lenne a szmog, és kevesebb benzint égetnénk el, ha követnénk a példát. A motorkák pedig senkit nem zavarnak, az isten is városi cikázásra teremtette őket, balesetet pedig még nem is látott velük.

Józan politikusként persze hangsúlyozta, hogy hivatalosan nem foglalhat állást az ügyben, mert itt szigorúan szakmai kérdésről van szó: ha netán kiderülne, hogy ezzel veszélybe sodorjuk a tudatlanul bűnbe eső B-kategóriásokat, akkor szó sem lehet róla. De a gyakorlati oktatás teljesen helyénvalónak tűnik, és ha ezzel elsimítjuk a rendszámos nagyrobogók felé vezető göröngyös utat az autójogsisok erre vágyó csoportja előtt, azzal mindenki csak jól járhat.

Miután Assur az érdektelenség betonfalába ütközött képviselőjénél, Csikós pedig csak az üres folyosón visszhangzó telefont csengette, rövid találkozónk végén úgy éreztem, legalább egyvalakinek sikerült elmagyarázni, miért jó a B125. És aki nem érzelmi síkon közelíti meg a kérdést, hanem praktikus szempontok alapján végiggondolja, a végén rájön, hogy nem ördögtől való a robogózás. Eszébe jut, hogy a Balatonnál ő is legurult az ötvenessel az üdülőből a közértbe, anélkül, hogy bárki is megtanította volna a motorozásra, és túlélte, sőt, nem is tűnt veszélyesnek. De zsigerből érzi azt is, hogy a főútra bizony ki nem menne vele, ott bizony már fürgébbnek kéne lenni, és ahhoz nem ártana egy kis gyakorlás sem.

Képviselőmmel a beszélgetés pont ezzel a személyes emlékével végződött. Megígértem, hogy elküldöm neki a témába vágó szájbarágónkat, hogy részletesen tájékozódhasson a B125-ről. Még ha kicsit későn is jött létre a randevúnk, úgy érzem, nem volt felesleges. Igaz, már csak kedd reggelig lehet aláírni az íveket, de ha eljut az ügy a frakcióülésig, legalább lesz ott valaki, aki már hallott róla.

Az oldalról ajánljuk

A hibridek vs villanyautók: 65:51
  • Hírek

A hibridek vs villanyautók: 65:51

Kevésbé vonzóak a tisztán elektromosok az amerikai vevők számára.

április 9., 11:19
Újra készülhet manuális váltós Ferrari, de ha csak kicsit vagy gazdag, nem kapsz belőle
  • Hírek

Újra készülhet manuális váltós Ferrari, de ha csak kicsit vagy gazdag, nem kapsz belőle

Gianmaria Fulgenzi termékfejlesztési vezető utalt rá, hogy ez nem elképzelhetetlen a jövőben.

április 9., 13:48
Bezuhant az olaj, sokkal olcsóbbak lehetnek az üzemanyagok?
  • Hírek

Bezuhant az olaj, sokkal olcsóbbak lehetnek az üzemanyagok?

Trump veri a mellét a csökkenő olajárat látva, pedig nem kéne.

április 9., 12:27
Áldozattá válhat a Tesla
  • Hírek

Áldozattá válhat a Tesla

Az egyik teslás elemző tart a kínai válaszcsapástól.

április 9., 09:40
Erős támogatást kapott a 30-as sebességkorlátozás
  • Hírek

Erős támogatást kapott a 30-as sebességkorlátozás

Az érvelés egyértelmű.

április 9., 08:36
Videó: Így lesz egy laza torlódásból baleset az autópályán
  • Hírek

Videó: Így lesz egy laza torlódásból baleset az autópályán

Csak egy kis figyelmetlenség és rossz helyzetfelismerés kell, és máris összecsattan több autó.

április 9., 05:59
Volkswagen: itt a feltámadás?
  • Hírek

Volkswagen: itt a feltámadás?

Viszik a cég villanyautóit, mint a cukrot.

április 9., 08:06
Vészintézkedések bevezetéséről döntött a hátbadöfött szövetséges
  • Hírek

Vészintézkedések bevezetéséről döntött a hátbadöfött szövetséges

Próbálja levegőhöz juttatni megszorongatott autómárkáit a dél-koreai kormány.

április 9., 12:21
Megvadult a sofőr: direkt a szembesávba kormányozta az Ignist
  • Hírek

Megvadult a sofőr: direkt a szembesávba kormányozta az Ignist

A Suzuki vezetőjét kérdőre vonták az eset után.

április 9., 06:00
Hathengeres röfröfröf
  • Tesztek

Hathengeres röfröfröfTeszt: BMW 540d xDrive Touring

Édes kilók, luxusháj, disznómód megy a háromliteres dízel kombi.

43 perce
A Xiaomi SUV-ja is megkaphatja a forradalmi üvegtetőt
  • Hírek

A Xiaomi SUV-ja is megkaphatja a forradalmi üvegtetőt

Egy teszt során 12 fokot vert a Tesla Model 3-ra.

április 8., 06:03
Trump vámjai jelenthetik az utolsó szöget az Alfa Romeo és a Maserati koporsójában
  • Hírek

Trump vámjai jelenthetik az utolsó szöget az Alfa Romeo és a Maserati koporsójában

A Stellantis egyre kevésbé teheti meg, hogy életben tartja a küszködő márkáit.

április 9., 16:54
Május 21-én újra találkozik a hazai autóipar krémje Budapesten, a MOL Campuson!
  • Hírek

Május 21-én újra találkozik a hazai autóipar krémje Budapesten, a MOL Campuson!

A konferencia idén a globális trendek hazai hatásaira fókuszál, különös tekintettel azokra a változásokra, amelyek már itt kopogtatnak az ajtón.

április 8., 08:29
Vadiúj pickupot visz az USA-ba a Kia
  • Hírek

Vadiúj pickupot visz az USA-ba a Kia

Nem a tavaly ősszel bemutatott Tasmant viszik Amerikába: egy teljesen új, tisztán elektromos modell készül.

április 9., 14:47
Presztízskérdés a létezése
  • Tesztek

Presztízskérdés a létezéseBemutató: Audi A6 Avant

Mégsem csak az elektromos Audi modellek kaphatnak mostantól páros modell megjelölést. Vezettük a benzines A6-okat!

április 9., 05:59
Ennyit költünk a TC flottára egy évben
  • Közélet

Ennyit költünk a TC flottára egy évben

Kiszámoltuk, egy év alatt mennyit fordítunk a saját autóink fenntartására. Az összeg ijesztő is lehet, pedig az üzemanyagot kivettük a képletből.

április 9., 15:39
A Tesla megjavította a Cybertruckot – rosszabb lett
  • Hírek

A Tesla megjavította a Cybertruckot – rosszabb lett

Csálén álló elem, karcok és égésnyom is maradt a visszahívásban javított Cybertruckon.

április 8., 07:10
Még idén piacra dobja első modelljét a BYD prémium márkája Európában
  • Hírek

Még idén piacra dobja első modelljét a BYD prémium márkája Európában

Év végére akár két modell is elérhető lesz.

április 8., 17:34
A világ legnagyobb akkumulátorgyártójáé lehet a Nio a akkucserélő hálózata
  • Hírek

A világ legnagyobb akkumulátorgyártójáé lehet a Nio a akkucserélő hálózata

A CATL úgyis erről álmodozik.

április 8., 16:42
India enyhíthet import vámjain, de ezt az ipara nem akarja
  • Hírek

India enyhíthet import vámjain, de ezt az ipara nem akarja

Az európai autógyártók nagyot nyernének ezzel, a Tata és a Mahindra viszont csak vesztene.

április 8., 15:37
Az Audi is leállította átmenetileg az USA-ba irányuló exportot
  • Hírek

Az Audi is leállította átmenetileg az USA-ba irányuló exportot

Várnak, helyzetet értékelnek.

április 8., 09:23
2027-ig tizenöt tisztán elektromos modell lehet a Toyota palettáján
  • Hírek

2027-ig tizenöt tisztán elektromos modell lehet a Toyota palettáján

Ráfekszenek a villanyautózásra, de az eredeti tervhez képes óvatosabban.

április 8., 12:38
Összetört egy Corvette, egy papucs a gyanúsított
  • Hírek

Összetört egy Corvette, egy papucs a gyanúsított

Felugratott egy padkára, aztán egy ház oldalába fúrodott egy nő egy Corvette-tel.

április 8., 13:31
Felveszi a kesztyűt a rendőrség: az összes elérhető traffipaxot bevetik
  • Hírek

Felveszi a kesztyűt a rendőrség: az összes elérhető traffipaxot bevetik

A ROADPOL egész Európát érintő sebesség ellenőrzési kampányhoz kapcsolódva 24 órás Speedmarathon is lesz.

április 8., 11:13
Fogadjunk, hogy te is egy ilyen autós játszótérre vágysz!
  • Hírek

Fogadjunk, hogy te is egy ilyen autós játszótérre vágysz!

Ha szeretnél látni élőben egy Mercedes 540K-t, egy 60-as évekbeli versenyautót, vagy akár csak egy Pagoda SL-t, akkor ne hagyd ki ezt az élményt.

április 8., 14:31
Blokád alá kerül az Erzsébet híd kedd délutántól (és parkolni is szívás lesz)
  • Hírek

Blokád alá kerül az Erzsébet híd kedd délutántól (és parkolni is szívás lesz)

Ha jót akarsz, kedd délutántól szerda hajnalig ne akarj átmenni Budáról Pestre vagy fordítva!

április 8., 09:42
Nagyhódos határátkelő
  • Hírek

Nagyhódos határátkelő

április 9., 16:35
Pappas Auto 2025 Hunyadi út
  • Magazin

Pappas Auto 2025 Hunyadi út

április 8., 13:52
Kia EV6 e228 RWD GT-Line – 2025.
  • Tesztek

Kia EV6 e228 RWD GT-Line – 2025.

április 8., 14:54