Milyen autókat vehetünk egy Suzuki Kizashi árából?
Egy BMW 318d alapáron 8,999 millió forintba kerül, és az egy borzalmasan jó autó. Ennyiért se bőr, se automata, csak egy rakás BMW-embléma és plusz 6 centiméter tengelytáv. Igaz, a hátsókerekes autó tengelytávjából kicsit kevésbé következik a nagy belső tér.
A Chevrolet Epicája nem lett sikeres, meg is szűnik, pedig nagy (tengelytáv: 2700 mm), kényelmes és jó vezetni. Most kedvezménnyel árusítják ki a maradékot. 2,5 literes benzines motorral (160 LE), automata váltóval 8,14 millióért. Az akciós ár a selymes sorhatossal 7,5 millió forint.
Egy csúcsfelszereltségű Citroen C5 az 1,6-os turbóval, 155 lóval 8,36 millió forint. A 160 lovas dízel Exclusive viszont automatával majdnem pontosan Kizashi-áron van. Viszont a C5 szokás szerint brutálisan nagy: 11,5 centivel nagyobb a tengelytávja, még ha szűk is hátul.
Kétmillióval olcsóbban van elég jól felszerelt Ford Mondeo Ghia, szintén automatával, négyhengeres, 2,3-as Mazda-benzinessel, 15 centivel hosszabb tengelytávval, a többit ne is részletezzük – a Mondeo elég jó autó.
Vagy ennyiért vegyünk két és fél Fiat Lineát az 1,4-es benzines turbóval, tíz centivel kisebb tengelytávval? Esetleg, ha már az abszurd felvetéseknél tartunk, tudok egy GSZP 55-ös lánctalpas, önjáró kompot kevés kilométerrel ötmillió forintért.
Nem, nem, maradjunk mégis az autóknál, abból is nézzük a középkategória egyik legjobbját: Honda Accord Executive, kétliteres, 156 lovas benzinessel, hasonló tengelytávval, automata váltóval Executive felszereltségben 7,89 millió forint. És 50 ezerrel olcsóbb a metálfény, mint a Kizashihoz.
Az alap Lexus IS200d Sport fapados változata 9,1 millió forint. Persze, de az IS micsoda egy szűk kis szar, horgadnánk fel, aztán le is horgadunk, mert az IS tengelytávja nagyobb, mint a Kizashié, 3 centiméterrel.
A Mazda 6 2,5 GTA picit nagyobb tengelytávval (2725 mm), 2,5-ös, 171 lovas motorral 7,7 millió.
A Mercedes C osztály 2007-es keltezésű, de még mindig gyönyörű. 2,2-es dízel, kézi váltóval, 122 lóerővel 8,6 millió. Ha kizashinyi pénzünk van, választanunk kell tehát, hogy vagy automata váltó vagy bőr.
Az összkerekes Opel Insignia 4x4 Cosmo felszereltségben 9,3 millióba kerül. Kicsit nagyobb, 2737 milliméteres tengelytávval, 220 lovas, benzines turbóval.
A Renault Superbje, a 2762 milliméteres tengelytávú Latitude a legmagasabb, Initiale felszereltséggel, levegő-ionizátorral és masszázsfunkciós vezetőüléssel, bi-xenonnal, 175 lovas, automata váltós, kétliteres dízellel 9,34 millió forint.
Ne legyünk bonyolultak, vegyük a legdrágább Lagunát. Ne a kedvezményes, hanem a listaárat nézzünk, adjuk meg az esélyt a Suzukinak. A jelenleg legdrágább Renault Laguna érdekes módon nem a 4Control, hanem az Initiale 2,0 DCi 175 LE Automata, 8,84 millióért. És a Renault-nál most 700 ezer kedvezmény van mindenre (tengelytáv 2756 mm).
Abban persze nincs összkerékhajtás. Nézzünk olyat, amiben van, és az ábécérendben is ez következne: Subaru Legacy 2,0i, Trend felszereltséggel, tehát bőr nélkül – 8,89 millió forint. És lényegesen nagyobb a beltere a 2750 milliméteres tengelytávnak köszönhetően.
A UPC-s forgatáson persze a melyik márkanév hangzott el a legtöbbször, amikor kimondtuk a kilencmilliós árat? Igen, a Volvo. „Ennyiből Volvót veszek bazmeg”, mondták a világosítók, hangtechnikusok, biztonsági őrök és kameratechnikusok. Ha annyi millióm volna, ahányszor a hétvégén az idézett mondat elhangzott, tán vehetnék is egy Kizashit. Vagy inkább Volvót?
Volvóval nehéz összehasonlítani a Kizashit, hiszen az S40 tengelytávja 6 centivel rövidebb, az S60-é 7,6 centivel hosszabb. A Volvók hagyományosan drágák, de egy 203 lóerős, kétliteres, turbós benzines S60 9,39 millió forint. A Summum felszereltség persze, ami már a Kizashihoz mérhető, már felszalad 11 millióra. De a Volvo az Volvo, ráadásul az S60 sokkal nagyobb, mint a Kizashi, tehát kissé igazságtalanul járunk el a svéd származású kínaiakkal.
A VW Passat Comfortline 1,8 TSI DSG váltóval, 2712 mm-es tengelytávval 8,7 millió forint. A bőrrel biztos fölmegy Kizashi-árszintre, de ha azonos áron kiraknának a piacra száz Passatot és egy Kizashit, vajon melyik fogyna el hamarabb?
A Totalcar Best Buy matrica örökös tulajdonosa mégis a Skoda Superb Ambition 2.0 TDI 4x4 DSG. Igaz, hogy dízel, de hát ki az az őrült, aki benzines Superbet venne?! 8 894 250 forintért, 2761 mm tengelytávval, brutális beltérrel. Egyébként ennyiért szinte bármilyen Superbet meg lehet venni. A legjobban felszerelt Superb Elegance 9,76 millió, és abban végképp minden benne van.
Nem baj, májusban azért leteszteljük, ha lesz rá egy szép időpont. Érdekel valakit, milyen?
Egyetért? Vitatkozna vele? Véleményét elmondaná másoknak is?
Tegye meg a publikáció blogposztján!