Rendhagyó last minute utazás, sok napfény, sportkocsit legyorsuló dízel szobaterepjáró és komoly igény egy Ablak-Zsiráfra, avagy három nap az alpokban egy híján egy tucat Mercedes-Benzzel.
A levél nem a Mercedestől jött, hanem a Pappastól. Másodszor pedig rögtön három nap autózás volt az itineren. A rendezvény célja, hogy rogyásig autózza magát a sajtó kedves munkatársa Ausztriában, Német- és Olaszországban. Ez persze először nem esett le. Az autós újságíró látása/hallása, és mint kiderült, szövegértése igen szelektív. A meghívó hosszú volt, az itiner pláne, nekem mégis csak egy fél mondat maradt meg: lehetősége nyílik a legújabb Mercedes-Benz-modelleket kipróbálni, így többek között az új CLS-t és SLK-t csakúgy, mint az új C-osztályt. Megbeszéltük, hogy lehetőleg koncentráljak az SLK-ra, mert a C-osztály csak facelift, a CLS-ről pedig már szinte mindenki írt valamit a szerkesztőségben. Az indulás előtti eligazításon három dolog derült ki. Egyrészt nemcsak CLS/SLK/C volt vezethető, hanem akadt még GLK, S- és E-osztály. Utóbbiból rögtön szedán, kupé és kabrió.
Másrészt, bár majd' egy tucat új Mercedes állt a parkolóban, a túra legkevésbé szólt az autókról. Sokkal inkább volt társasutazás, amire gyakorlatilag bárki befizethet. Harmadrészt kiderült, hogy végre sikerült jó SLK-t aszfaltra dobni… talán. Erre majd később visszatérek, maradjunk egy pillanatra az utazásnál (ha inkább az autók érdeklik, lapozzon). Vártam az eligazításon, hogy meséljenek az új autókról, ehelyett az utazásról volt szó. A lényeg röviden, hogy miután az ügyfél kifizetett 185 000 forintot, kireptetik Milánóba és ott bepattan a fenti autók valamelyikébe. Innen semmiképp sem egyenes út vezet Toblinóba, Riva del Gardába és Nogaredóba. Hegyek, völgyek, Garda-tó és komoly kulináris kényeztetés.
Másnap irány Salzburg. Útközben német autópálya, úgyhogy a vendég bánthatja a gázpedált, majd érkezés a Pappas központjába. Később városnézés, majd zenés vacsora, amúgy mozartosan. Harmadnap irány haza. Hirtelen kevés kellemesebb módját látom három nap eltöltésének. De mindehhez az autóknak Milánóban kell várniuk a vendégeket, és itt jöttek a képbe a sajtó munkatársai, akik kivitték az összes Mercedest. Kiváló tájékozódási képességről tanúbizonyságot téve a Budapest–Milánó utat röpke két és fél nap alatt megtettük, rövidítve Salzburgon és Nogaredón keresztül.
Szükség is volt a fenti tudásra, hisz a navigációval bajok voltak az SLK-ban. Lapozzon, és kiderül, micsoda.