Miben fér el három gyerekülés?
Itt már csak az eredményekre szorítkozunk. Az autókat a nem – inkább nem – inkább igen – igen skálán osztályoztam. Az inkább nem és az inkább igen között nem nagy a különbség. Az inkább nem minősítést akkor adtam, ha a belső szélesség megfelelő volt, de az ülőlap kagylósítása vagy a kerékjárat burkolata miatt a gyermekülés nem állt stabilan, illetve már annyira befordult, hogy közel sem volt párhuzamos az autó hossztengelyével. Lehet, hogy három másfajta ülés beférne, de mindenképp határeset, jó szívvel ezekben az ülésekben nem raknám be a gyerekeimet. Mármint, ha lenne ennyi.
A típusok pontos belövéséhez belinkeltem a Népítélet vonatkozó oldalát, ahol megtalálhatók a tulajok tapasztalatai is. Továbbá, minden autónál ott szerepel, vajon kikapcsolható-e az első légzsák. A típusok érkezési sorrendben szerepelnek, vagyis ez nem rangsor, hanem ahogy végighaladtunk a használttelep udvarán.
VW Transporter T5 Kombi (2003–)
Igen – légzsák kikapcsolható – nincs Isofix
Valójában hat gyerekülés is beférne, a padok olyan szélesek, hogy nem érnek egymáshoz. Az ülések lapja sík, stabilan is állnak a gyerekülések. Minden nagycsaládos figyelmébe.
Toyota RAV4 (2006–)
Inkább nem – légzsák kikapcsolható – két Isofix van
A RAV4 határeset: a fémvázas szék a keskeny pad szélén nem állt meg a kerékjárat betüremkedő burkolata miatt. Viszont ha középre raktuk, szűkösen elfért mind a három. A szokatlanul közel elhelyezett övcsatok gondot okozhatnak középen, ott annyira keskeny a hely, lényegében a középső ülés alatt vezetve kellene becsatolni az öveket, ezért inkább nem.
VW Passat B6 Variant (2005–2010)
Inkább igen – légzsák kikapcsolható – két Isofix van
A Passatnál már beláttam, hogy mindig a Brevit kell középre rakni. Így már becsukódott az ajtó, és stabilan álltak az üléseink, de itt is erősen függ a három konkrét üléstől a befér-nem fér be kérdés, mert erősen kagylósított a két szélső hátsó hely.
Skoda Octavia II. (2004–)
Inkább igen – légzsák kikapcsolható – két Isofix van
Lényegében annyiban különbözik a Passattól, hogy kevésbé van kimélyítve kétoldalt az ülés, és picivel keskenyebb, de az ajtót gond nélkül be lehet csukni. Azt érdemes figyelembe venni, hogy kisebb hely jut a gyerekek lábának.
Toyota Avensis II (2003–2008)
Inkább nem – légzsák nem kikapcsolható – két Isofix van
Itt fura módon a háttámla kimélyítése miatt nem állt stabilan a két szélső gyermekülés – ezeket a támla szimplán befordította. A belső szélesség amúgy megfelelő, alapvetően elférnének az ülések, ha jó irányban állnának. Ha támlás ülésmagasítóból kettő lett volna a szélekre, elfértek volna.
Jaguar S-Type (1998–2008)
Inkább nem – légzsák nem kikapcsolható – két Isofix van
Nagy kocsinak tűnik, de a gyermekülések abszolút nem akartak rendesen elférni és megállni benne. Talán a két keskeny-egy széles gyerekülés kombó bemenne, de ez a három inkább nem. Ezért biztos nem érdemes Jaguarra gyűjteni.
VW Polo Classic (1995–2001)
Nem – légzsák nem kikapcsolható – nincs Isofix
Meglepően jól megállnak a sík hátsó ülésen a gyerekülések, csak az ajtókat nem lehetett becsukni.
Skoda Superb I. (2002–2008)
Inkább nem – légzsák kikapcsolható – két Isofix van
Valamiért olyan szerencsétlen kialakítású a bőrös hátsó ülés, hogy teljesen labilisan állt a három gyerekülésünk rajta, noha a belső szélesség megfelelő lenne. A bőrös-nem bőrös kérdésre egyébként érdemes odafigyelni, sokszor a textilkárpitozású ülések formázása más, és sokszor puhább tömésűek.
Ford Fusion (2002–)
Inkább nem – légzsák nem kikapcsolható – két Isofix van
A kerékjárat burkolata fosztotta meg a Fusiont a sikertől, pedig széltében elfértek volna a gyerekülések és jó sík az ülőlap is. Érdemes vele próbálkozni, más ülésekkel működhet.
Seat Altea (2004–)
Igen – légzsák kikapcsolható – két Isofix van
Biztos van három olyan széles gyerekülés, amely nem férne be, de a mieinkkel nem volt gond. Érdemes a figyelemre.
Mazda 6 Wagon (2002–2007)
Igen – légzsák nem kikapcsolható – két Isofix van
Ha nem is lazán, de befért mindhárom, érdemes vele próbálkozni, de ezzel sem vakon.
Renault Laguna II. (2001–2007)
Inkább nem – légzsák nem kikapcsolható – két Isofix
Őrült széles a Laguna kombi hátsó padja, de akkora púp van a szélein, hogy a két szélső gyerekülés nem állt jól. Kár érte, mert hely lenne, keskenyebb gyerekülésekkel ennek ellenére nem reménytelen. Meglepett, hogy nem kikapcsolható a jobb első légzsák, ezt csak a 2003 utáni modellek tudják..
Renault Mégane II. (2002–2008)
Nem – légzsák kikapcsolható – két Isofix
Egyszerűen keskeny, az ajtót sem tudtuk becsukni, de a kagylósítás miatt a szélső ülések amúgy sem álltak stabilan. Három gyereküléshez egyszerűen kevés a Mégane II.
Saab 9-5 (1997–2009)
Igen – légzsák nem kikapcsolható – két Isofix van
A 9-5 jó széles, és a kellemesen puha, textilkárpitozású, eléggé lapos hátsó padon elfér a három gyermekülés. Azt a kis dudort is képesek lenyomni, nem billegnek. Az Isofix a 2002-es modellévtől van, a régiekből hiányzik.
VW Sharan (2010–)
Igen – légzsák kikapcsolható – öt Isofix
Elég egyértelmű a helyzet, ezért érdemes a nagy egyterűekkel foglalkozni. Ez egyben az egyetlen olyan a kipróbált autók közül, amelyben három Isofix-rendszerű ülés is rögzíthető, sőt, valójában a leghátsó sor két ülésére is. Azaz öt gyerekig biztos jó. A hasonló, valóban hétszemélyes, nagy egyterűekkel érdemes próbálkozni, ha sok a gyerek. A tolóajtó miatt is.
VW Caddy Life (2004–)
Igen – légzsák kikapcsolható – nincs Isofix
Itt is gond nélkül befért a három gyermekülés, a felnőttek számára talán nem annyira kényelmes a hátsó pad formázása, de a gyerekülések stabilan állnak.
Opel Zafira (2005–)
Igen – légzsák kikapcsolható – két Isofix van
A tologatható középső üléssort kénytelenek voltak kicsit keskenyebbre csinálni, de ésszel így is befért a három gyermekülés. Jó pont, hogy a támla szöge állítható, ezért biztosan jól nekitámaszkodik a gyermekülés háta.
Toyota Avensis I. (1997–2003)
Nem – légzsák nem kikapcsolható – nincs Isofix
Ez a saját autóm, gondoltam, érdemes megpróbálni vele is. Nem elég széles a hátsó ülés a három ülésnek, az ajtó könyöklője kegyetlenül beforgatja a szélső üléseket. Az Avensis második generációjával ellentétben nem is nagyon érdemes vele próbálkozni.
Ennyire futotta. A kutatási irányok adottak, minél dobozabb, minél egyterűbb és minél sivárabb a hátsó ülése, annál nagyobb az esély. Az autógyárak igyekszenek a nagyobb modellek felé terelni a sokgyerekes vevőket, de láthatjuk, érdemes kisebbekkel is próbálkozni.
Egyetért? Vitatkozna vele? Véleményét elmondaná másoknak is?
Tegye meg a publikáció blogposztján!