Amire büszkék vagyunk – 2011.

2011.12.31. 07:30 Módosítva: 2011.12.31. 11:31

Sokáig meditáltunk, mire rájöttünk, mi lesz a hármas befutó. Egyszer meg is volt, aztán valamelyiket mindig elfelejtettük, de aztán közös munkával csak összeszedtünk, mi volt idén három legfontosabb közéletű tevékenységünk.

A Totalcar elsődleges feladata, hogy autókat teszteljen. Autókat, motorokat, haszonjárműveket, robogókat. Közölni kell a friss híreket napról napra, aztán szerdánként felidegesíteni magunkat valamin, hogy felidegesítsük az olvasókat is, és keletkezzen egy kattintékony komment poszt. A kattintékony komment poszt lényege persze a közkeletű vélekedéssel ellentétben nem az, hogy növeljük a kattintásszámot. Az oldalletöltések száma már évek óta senkit nem érdekel: az olvasók száma a fontos, és hogy mindenki jól mulasson. Kellenek továbbá közösségi események, ami nálunk az Oldtimer Expo és az évi rendes Belsőség-találkozó volt.

A politizálást a Totalcar fennállásának tizenegy éve alatt nem vittük túlzásba, ami volt, az is inkább olyan konkrétumokról szólt, hogy érdemesebb lenne az autósok nyúzását leegyszerűsíteni, hogy kevesebb pénz menjen el magára a pénzbeszedésre, a rendőrség tevékenysége mutasson végre túl az egyszerű pénzbeszedésen, valamint hogy a magyar használtautó-vásárló hülye. Sokáig hittünk abban, hogy egy újságírónak az a dolga, hogy írja le a véleményét, és slussz. Aztán ahogy teltek az évek, egyre jobban erősödött az a benyomásunk, hogy a Magyar Autóklub érdek-képviseleti tevékenysége nem éri el azt a szintet, amit elvárnánk tőle, és ezt ennél finomabban megfogalmazni igen nehéz volna.

Akkor találtuk ki, hogy elindítjuk a B125 munkanéven futó népi kezdeményezést. Azt gondoltuk – mint kiderült, tévesen –, hogy ha van napi 100-130 ezer olvasónk, simán összeszedünk 50 ezer aláírást, amivel már kötelezően a parlament elé kerül az ügy. Aztán összeszedtünk vagy 36 ezer aláírást, ami inkább volt hatalmas össznépi buli, hiszen mi is szívesen szervezkedtünk, meg az olvasók is. Tehát magát a parlament elé kerülést buktuk, ugyanakkor érkeztek hozzánk hírek arról, hogy az akkor még Fellegi-minisztériumnak hívott Nemzeti Fejlesztésiben kedvelik az ötletet, és hiába nincs meg az ötvenezer, a harminchat is épp eléggé mutatja a nép érdeklődését. Holnaptól pedig már hatályba is lép az új szabályzás, mely szerint „Amennyiben a tanuló az „A1” kategória megszerzésével kapcsolatos tanfolyami képzésen „B” kategóriában érvényes vezetői engedéllyel vesz részt, a gyakorlati képzésen az elméleti tantárgyakból tett sikeres vizsgát megelőzően is részt vehet.”, valamint hogy „elmélet 3 óra, gyakorlat 2 óra”. Ha valaki szeretne drogok nélkül transzba esni, feltétlenül ajánlom, hogy alaposan olvassa át a teljes szöveget.

Volt még egy fontos lieblingünk 2011-ben: szerettük volna, ha történik egy-két machete-vágás a nagy magyar kilométeróra-tekergető dzsungelben. Ezzel kapcsolatban kifejezetten szürreális kalandot éltünk át. Szerkesztőségünket felkereste egy tényleges fideszes országgyűlési képviselő, aki elsősorban az iránt érdeklődött, milyen akciókat tervezünk a B125 után. Elmondtuk, hogy nekiesnénk a futásteljesítmény-csalásoknak, ami neki nagyon tetszett, megállapodtunk, hogy időnként eszmét cserélünk, ő pedig összehoz minket egy német közlekedésszakértővel, akinek nagyon érdekes vizsgálati anyagai vannak, de emberünk soha többé nem vette fel a telefont.

Viszont, és fogjuk rá, hogy ez a lényeg, a 2012. január 1-jétől hatályos új jogszabály szerint a járműnyilvántartás a külön jogszabályban meghatározottak szerint tartalmazza a az egyes autók kilométeróra-állását is. Ez persze nem szünteti meg máról holnapra a csalásokat, de nincs is olyan illúziónk, hogy ezt meg lehetne oldani. Viszont az is örömteli, hogy egyáltalán elindultunk egy olyan irányba, amiről el tudjuk képzelni, hogy néhány éven belül érzékelhető javulást hoz. Ha minden autó futásteljesítménye nyomon követhető egy nyilvános adatbázisban, előbb utóbb óhatatlanul kipusztulnak a tizenéves, 130 ezret futott dízelek.

Eddig tehát van egy bukott ügyünk, amiből lett valami, és egy ügy, amiből nem tudtunk ügyet csinálni, de a kertek alatt valahogy az is elintéződött. A Totalcar 2011-es harmadik nagy sikerét végképp nehezen tulajdoníthatjuk magunknak. Hiszen ha komolyan hinnénk, hogy a magyar politikus csak úgy a hasára csap, és eldönti, holnaptól milyen autókkal jár a kormányzat, már csomagolhatnánk is, hogy költözzünk Észak-Koreába. Vályi István tehát szépen megírta, hogy elég az audis gőgből és a felesleges flancból, győzzön a költségkímélés és a presztízsmentes használati érték, a magyar államigazgatás pedig járjon Škoda Superbekkel. Mármint maximum Superbekkel, azokat is úgy specifikálva, hogy a miniszterek se szenvedjenek, de az adófizetőt se irritálja.

Egy közbeszerzési pályázat tehát nem létezhet úgy, hogy eldöntik, ki nyerjen, de egyfelől egy sajtótájékoztatón egy minisztériumi illetékes említette a Totalcar cikkét, mint ami megfontolandó alternatívát jelent, másfelől azért mi sem vagyunk naivak a végtelenségig. Mondjuk úgy tehát, hogy egyfajta virtuális raszputyini szerepkör volt a miénk, és ne is firtassuk tovább a részleteket. Hát ezt tartjuk három jelentős idei eredményünknek – a bő 180 újautó-teszt, rengeteg használtautó teszt, technikai és közéleti cikk mellett. Valamit majd 2012-ben is kitalálunk, amiben természetesen számítunk olvasóink kreativitására, kezdeményezőkészségére és áldozatos szervezőmunkájára.

Kapcsolódó blogposztunkban hozzászólhat!

Az oldalról ajánljuk

Trump vámjai miatt eltűnhetnek az olcsó autók az USA piacáról
  • Hírek

Trump vámjai miatt eltűnhetnek az olcsó autók az USA piacáról

Ebben a kategóriában a tarifák miatti áremelkedés mértéke 5855 dollár, azaz 2,2 millió forint is lehet.

március 29., 14:36
A Red Bull szerint Lawson lefokozása Verstappen érdekeit is szolgálja
  • Hírek

A Red Bull szerint Lawson lefokozása Verstappen érdekeit is szolgálja

Ennek ellenére a pilótacserének maga Max Verstappen sem örült.

március 29., 12:28
A Nissan és a Dacia is saját verziót épít az elektromos Renault Twingóból
  • Hírek

A Nissan és a Dacia is saját verziót épít az elektromos Renault Twingóból

A Dacia változata 18 ezer euró (7,2 millió forint) alatti áron indul majd.

2 órája
Drága a német felni a Skodára, vegyek inkább tajvanit?
  • Gumidoktor

Drága a német felni a Skodára, vegyek inkább tajvanit?

Minőségibb annyival a Dezent, hogy megérje a felárat a Hijoinhoz képest?

március 29., 11:27
5 autó, aminek őrült tempóban szállt el az ára
  • Közélet

5 autó, aminek őrült tempóban szállt el az ára

Azt hiszed, hogy értelmes áron vehetsz R5 GT Turbót vagy E46 kabriót? Gondold újra. Váratlan tempóban dráguló autók következnek.

március 29., 09:18
Az amerikaiak 67 százaléka nem venne Teslát, Elon Musk az egyik fő indok
  • Hírek

Az amerikaiak 67 százaléka nem venne Teslát, Elon Musk az egyik fő indok

Ez derült ki a Yahoo News és a YouGov új kutatásából.

március 29., 13:30
Kimaxolták a Porsche egyedi kéréseit ezen a 911 S/T-n
  • Hírek

Kimaxolták a Porsche egyedi kéréseit ezen a 911 S/T-n

A kivitelezés 10/10, az ízlés szubjektív.

március 29., 08:23
Fedetlen hétköznapok a jólét jegyében
  • Tesztek

Fedetlen hétköznapok a jólét jegyébenHasználtteszt: Volkswagen Golf VI Cabriolet 1.4 TSI - 2012.

Minden prózai fröcsögést hátra dobva lássuk meg a lényeget: a kabrió nem csak menőzésre, de az egészségi állapotunk javítására is alkalmas.

március 29., 15:38
Új RS Skoda érkezik
  • Hírek

Új RS Skoda érkezik

Jövő héten mondanak el minden részletet róla.

március 29., 10:10
Elvárható-e, hogy észrevedd a bajt?- Segitség, átvertek!
  • Közélet

Elvárható-e, hogy észrevedd a bajt?- Segitség, átvertek!

Erzsébet néhány hete vásárolta ezt a Nissan Micrát, de a birtoklás első pillanatától kezdve csak hibákkal találkozik.

március 30., 06:37
A szőlőtőke mellől szedtük ki
  • Technika

A szőlőtőke mellől szedtük kiMűhelyPRN: Renault 5 1,6D – 1988.

Van, aki 50 ezer forintos autóval akar elindulni a Budapest-Bamako futamon, most kiderítjük, mennyit kell még költeni rá ahhoz, hogy rajtkész legyen.

március 29., 07:01
Brabus Merci ellen gyorsult a Porsche 911 Turbo, végül a fal nyert
  • Hírek

Brabus Merci ellen gyorsult a Porsche 911 Turbo, végül a fal nyert

A Hollandiában rendezett gyorsulási verseny egyik futama nem sikerült túl jól.

március 30., 06:43
Szolidaritásból vásárol Teslát az Egyesült Államok Olaj- és Gázipari Szövetségének elnöke
  • Hírek

Szolidaritásból vásárol Teslát az Egyesült Államok Olaj- és Gázipari Szövetségének elnöke

Még ő is poénkodik azzal, hogy ilyen őrült világot élünk, hogy neki kell Teslát vennie.

március 29., 07:01
MERCEDES: helyre áll a világ rendje?
  • Hírek

MERCEDES: helyre áll a világ rendje?TC Híradó 146.

Ez a TC Híradó 146. adása!

március 28., 08:05
Menekült a rendőrök elől, halálos balesetet okozott egy nő Fejér vármegyében
  • Hírek

Menekült a rendőrök elől, halálos balesetet okozott egy nő Fejér vármegyében

Soha nem volt jogosítványa, az autón pedig nem működött a világítás.

március 30., 08:47
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
  • Hírek

Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók

Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.

március 28., 06:00
Rajzolt magának rendszámtáblát, mert így mégiscsak „szabályosabb”
  • Hírek

Rajzolt magának rendszámtáblát, mert így mégiscsak „szabályosabb”

Támadhatatlan logikát támadtak meg a rendőrök Tapolcán.

március 28., 07:06
Durva a felhozatal: itt egy csomó klassz verda, amikért megéri kimenni az AMTS-re
  • Események

Durva a felhozatal: itt egy csomó klassz verda, amikért megéri kimenni az AMTS-reAMTS 2025 – Nulladik nap

Skyline GT-R-t, S1-es Audi Quattrót, 100 éves veteránt vagy egyedi Legót keresel? Az AMTS-en mindet megtalálod!

március 28., 15:56
Árokba csúszott egy kamion az M4-esen, az érintett lehajtót lezárták
  • Hírek

Árokba csúszott egy kamion az M4-esen, az érintett lehajtót lezárták

A főváros hivatásos tűzoltói áramtalanították a járművet.

március 28., 16:37
Vigyázat! Veszélyes szőnyegek keserítik meg a Lucid tulajok életét!
  • Hírek

Vigyázat! Veszélyes szőnyegek keserítik meg a Lucid tulajok életét!

A gyártó szerint a probléma megoldhatatlan!

március 28., 14:57
Az Alfa Romeo legnépszerűbb modellje a Junior, érkezik a Q4 verzió
  • Hírek

Az Alfa Romeo legnépszerűbb modellje a Junior, érkezik a Q4 verzió

A marketingigazgató szerint ez csak növeli a népszerűségét.

március 28., 11:07
Hullára tört moslék 30+ millióért
  • Belsőség

Hullára tört moslék 30+ millióért

Oda kell menni, meg kell nézni. Roadmovie 38.

március 28., 17:12
Félelmetesen megpúpozott, gigászi trélerekkel szállítják az autókat Kínában
  • Hírek

Félelmetesen megpúpozott, gigászi trélerekkel szállítják az autókat Kínában

Videó is készült az egyik ilyen, durván túlpakolt kamionról, ami egyszerre nagyjából 60 tonnányi autót szállít épp.

március 28., 13:01
Az év első Parkoló Parádéján az európai büszkeségé a főszerep!
  • Események

Az év első Parkoló Parádéján az európai büszkeségé a főszerep!

Május elején az európai büszkeségektől dagadó mellkasunk mellé új programokkal is készülünk!

március 28., 17:07
Elektromos A3-ban gondolkodik az Audi
  • Hírek

Elektromos A3-ban gondolkodik az Audi

Elismserték, hogy az A3 méretosztályában tervez piacra dobni egy új elektromos autót.

március 28., 09:35
Honda Passport daru-teszt
  • Hírek

Honda Passport daru-teszt

március 29., 13:20
Porsche 911 S/T Oneman
  • Hírek

Porsche 911 S/T Oneman

március 29., 08:13
AMTS 2025 – Nulladik nap
  • Közélet

AMTS 2025 – Nulladik nap

március 28., 10:14