Kétévenként - idén tizedszer - Le Mans-ba gyűlnek a veterán versenyautók szerelmesei, akiket jobban érdekel a régi technika, mint a „rendes” 24 órás verseny izgalmai. Száztízezer fanatikus nézte a 450 versenygépet és a durván nyolcezer, márkaklubok által kiállított autót.
Iso Rivolta A3/C. Kettő darabot készítettek a hetvenes években, a márka jelenlegi tulajdonosa még négyet, egyhez van még eredeti alkatrész (Fotó: Papp Zoltán / Totalcar)
Eső ide, sár oda, a Facel Vega modelleknél szebbet elképzelni is nehéz (Fotó: Papp Zoltán / Totalcar)
Lóg a lába, lóg. Az esőnek a Porsche 904 fölé (Fotó: Papp Zoltán / Totalcar)
Így könnyű, de hátranézni is érdemes (Fotó: Papp Zoltán / Totalcar)
Éjszakai élet Aermacchi Harley-Davidsonokkal (Fotó: Papp Zoltán / Totalcar)
Az első kanyar. Már itt látszik, ki tudja és akarja nyomni (Fotó: Papp Zoltán / Totalcar)
Lambo és Ferrari kerüli a megforgott F50-et (Fotó: Papp Zoltán / Totalcar)
Talán ez az Alpine jövője? Az új A110-50 a legendás előd ötvenedik szülinapját ünnepli (Fotó: Papp Zoltán / Totalcar)
Csillagosok, SL-ek. A Mercedes-Benz-tulajdonosok szép lassan mentek körbe, hogy mindenki jól lássa a legelöl haladó 300 SL-eket (Fotó: Papp Zoltán / Totalcar)
Joachim Winkelhock és BMW V12 LMR. 1999-ben nyertek (Fotó: Papp Zoltán / Totalcar)
A második gép a Briggs Cunningham-féle egyedi Cadillac, 1950-ből. Elnyerte a fődíjat (Fotó: Papp Zoltán / Totalcar)
A 24 órás verseny sztárja volt a Porsche 962. Itt Derek Bell, az ötszörös győztes tereli (Fotó: Papp Zoltán / Totalcar)
Négyszáznál több Lotus érkezett. Hogy hány Lamborghini, Alfa Romeo és Porsche, azt megsaccolni is nehéz (Fotó: Papp Zoltán / Totalcar)
Akár Steve McQueent is odaképzelhetjük a 910-es Porsche volánja mögé (Fotó: Papp Zoltán / Totalcar)
Jó sokat esett a hétvégén. Az Alfa 33/2 gazdája csak így lát ki (Fotó: Papp Zoltán / Totalcar)
1972-es évjáratú Ford Capri 2600 RS igyekszik a boxba. Keményen tolták amúgy (Fotó: Papp Zoltán / Totalcar)
Chevrolet Corvette, 1973. Francia trió vezette (Fotó: Papp Zoltán / Totalcar)
Starsky és Hutch is indult Le Mans-ban? Ez bizony egy Ford Gran Torino (Fotó: Papp Zoltán / Totalcar)
„Élő” legenda: BMW M1. Még négy darab indult ezen kívül (Fotó: Papp Zoltán / Totalcar)
A legrégebbi kocsik indulnak. A korelnök egy 1924-es Bugatti 35 B volt (Fotó: Papp Zoltán / Totalcar)
Riley TT Sprite, Bugatti T 40, Morgan 4-4 hátul Bugatti 35 B (Fotó: Papp Zoltán / Totalcar)
Egyáltalán nem kímélik a régi technikát. Itt az 1923-1939 közötti korcsoport eleje (Fotó: Papp Zoltán / Totalcar)
Fej fej melletti küzdelem: BMW 328 és Aston Martin Ulster (Fotó: Papp Zoltán / Totalcar)
1930-as évjáratú Bugatti T 44, vezetőcsere előtt (Fotó: Papp Zoltán / Totalcar)
Az egész mezőny talán legmeghökkentőbb kocsijai a Lotus IX és XI típusok voltak (Fotó: Papp Zoltán / Totalcar)
Egy amerikai Le Mans-ban: Chevrolet Monza, 1976 (Fotó: Papp Zoltán / Totalcar)
Az 1978-ban nyertes Alpine A442 B-t Pironi és Jaussaud vezette. Most Jaussaud, Ragnotti és Tavares (Fotó: Papp Zoltán / Totalcar)
Brömm-bömm-bömm-bömm-brömmmmmm. Két ütem - ez bizony egy DKW Monza (Fotó: Papp Zoltán / Totalcar)
Egykor Clay Regazzoni is hajtotta ezt a Lancia Aurelia B20-at (Fotó: Papp Zoltán / Totalcar)
Sok és jó sört mértek. A pohár két évvel ezelőttről maradt (Fotó: Papp Zoltán / Totalcar)
Célegyenesben, hangosan a Jaguar XK 120 (Fotó: Papp Zoltán / Totalcar)
Az éjszakai tesztkörök közben van idő szerelni, akár a motorcsere is belefér (Fotó: Papp Zoltán / Totalcar)
John Player Special színekben a Lotus Esprit S2. Nagyjából 150 ilyen speciális fényezésű kocsi épülhetett (Fotó: Papp Zoltán / Totalcar)
Kissé méltatlan hely egy Miura számára, nem? (Fotó: Papp Zoltán / Totalcar)
Az összes eddigi 24 órás győztes, kicsiben. Az első egy háromliteres motorral hajtott Chenard-Walcker volt (Fotó: Papp Zoltán / Totalcar)
A rutinosabbak ülőalkalmatosságot is hoznak. Még jobb, ha gurul (Fotó: Papp Zoltán / Totalcar)
Négyszázötven versenygép lakott a depóban. Csak itt el lehetne tölteni a hétvégét (Fotó: Papp Zoltán / Totalcar)
Ha nagy leszek, Ferrari leszek? (Fotó: Papp Zoltán / Totalcar)
Beauty of the Beast: De Tomaso Panter Gruppe 4, 1975-ből (Fotó: Papp Zoltán / Totalcar)
Időtlen forma: az 1978-ban megjelent BMW M1 mai szemmel is vállalható, a teljesítmény szintén (Fotó: Papp Zoltán / Totalcar)
Ferrari 512 BB LM. Eredetileg a North American Racing Team készített négy darabot a 440 lóerős gépből (Fotó: Papp Zoltán / Totalcar)
A jó gépnek is kell a kötöző – utolsó szériás Aston Martin DB4 GT (Fotó: Papp Zoltán / Totalcar)
Maserati 250SI, Maserati T61 Birdcage, Porsche 718 RSK, Porsche 550A, Aston Martin DBR1 – mi jöhet még? (Fotó: Papp Zoltán / Totalcar)
A kocsi és a humor is igazi angol. Ki más menne pecázni, mint egy AC Ace Bristol gazdája? (Fotó: Papp Zoltán / Totalcar)
Minden mozog, vagy legalább mocorog. A kiskutya is (Fotó: Papp Zoltán / Totalcar)
Porsche 914/6 GT száguld az alkonyatban (Fotó: Papp Zoltán / Totalcar)
Delage D6-70 Special, 1936. De ki lehet az utas? (Fotó: Papp Zoltán / Totalcar)
MG Midget vezeti fel a Riley-t és a Singert, mögöttük két Bugatti és egy Talbot (Fotó: Papp Zoltán / Totalcar)
Háromszáznál is több Renault Alpine jött el (Fotó: Papp Zoltán / Totalcar)
Kicsi, de annál jobb volt az Alfa-felhozatal. Giulia Sprint Specialék, hátul egy Giulietta Sprint (Fotó: Papp Zoltán / Totalcar)