Rendben: szereted vagy utálod, a te dolgod. De az vitathatatlan, hogy az 1967-ben született Ken Block nagyon tud valamit.
Annak idején tökéletesen ráérzett a gördeszkás-BMX-es szubkultúra igényeire (hiszen jómaga is deszkázott, bringázott és motokrosszozott), és 1993-ban Damon Way-jel megalapította a DC Shoes-céget. A sikersztori pedig már ismert: a DC-cucc kötelező kelléké vált a fiatalok számára.
Ken ügyesen pörgette a boltot, extrémsportos barátai sokat segítettek neki, elég csak megemlíteni Travis Pastranát vagy Danny Way-t. 2004-re a DC Shoes értéke 87 millió dollár volt, ennyiért vásárolta meg a Quicksilver. Ken továbbra is a cég első embere maradt, de végre azzal is foglalkozhatott, amit szeretett: a száguldással.
Irigyeljük-e azért, hogy a sok munkával felépített cég- és imidzs végül oda vezetett, hogy legjobb cimboráival körülvéve rajthoz áll a Rali Világbajnokságban vagy éppen egy újabb, iszonyatosan profi megcsinált, látványos videóval menedzseli magát és cégét? Nem, Ken Block abszolút profi és lehet, hogy a WRC élmenői között még elveszik, de ne gondoljuk, hogy nem tud vezetni. Az pedig, hogy oda mert állni, vállalni a kritikát, olyan emberre vall, aki hajlandó tanulni, és elviselni a támadásokat, csak hogy fejlődjön.
Az pedig csak és kizárólag az ő érdeme, hogy a gymkhana, mint autós akrobatikus sportág ennyire nagy hírnévre tett szert a világban. Addig is létezett, csinálták, de Ken Block volt az, aki meglátta a lehetőséget és pénzt fektetett a sportágba. Az első gymkhana-filmjét 49 millióan nézték meg és a mostani, ötödik már 42,5 milliónál jár. És nem aprózták el ezt sem.
Tetszik vagy sem, Ken Block egy fenomén, ért a fiatalok nyelvén, és mindig tudja, mit csinál. Még akkor is, amikor éppen a 650 lóerős Fiestával csapat San Franciscóban.
És erről te is megbizonyosodhatsz, mert Ken hamarosan Budapestre érkezik, és végre egy emberközeli autóba ül, egy 180 lóerős Fiesta ST-reklámfilmet forgat, mellett pedig van egy szabad hely. És ez akár a tiéd is lehet.