Indul az angol nyelvű Totalcar!

2013.03.28. 08:29

Véletlenül jött az ötlet, először nem is akartunk ekkora dolgot. De aztán rájöttünk – a kezünkben a Kába kő, csak egy szeretetteljes csók hiányzik róla, hogy valami igazán érdekeset kapjunk. A Totalcar ugyanis ma kilép a nagyvilág elé. Angolul.

2011 decemberében elvonultunk a szokásos zugkávézásra a Bende Tibbyvel (Totacal, ügyv. ig.), én meg (Totalcar szerk.) – amikor a pohár alján elértük a zaccszintet - elkezdtem gyűrni az agyát egy újabb ötletemmel.

„Figyelj, mi lenne, ha megcsinálnám a szerelős posztjaimat angolul? Vannak ilyen blogok a neten, de nem igazán szerkesztettek, a blog.hu alá viszont a meglevő cikkeimből egészen strukturált kis csokrot tudnék rittyenteni” – kezdtem.

„Nem lenne hülyeség. De mi lenne, ha rögtön a teljes Totalcart megcsinálnánk angolul?” – pattintotta vissza bendei módon a kérdést.

Tényleg, miért ne? Ha Magyarországon sikerült összeszednünk havi 850 ezer különböző usert mostanra, pár százezret nyilván össze tudunk kaparni külföldön. Talán pár milliót is, hiszen csak India 1,1 milliárd ember, aztán ott van még az USA, Ausztrália, Dél-Afrika, Új-Zéland, Kanada, no meg a németek, skandinávok, hollandok, belgák, dánok, pakisztániak, és a fene tudja még kik szintén szinte mind beszélnek jól angolul... Az vajon hány potenciális olvasó? Ha annak csak egy icipici szeletét elérjük, az mekkora olvasóközönség?

Számolgattunk, rájöttünk, hogy egy csomóan tudunk annyira angolul a szerkesztőségben, hogy érthető cikkeket írjunk. Egy jó fordító és egy szintén kiváló lektor ugyancsak még ott, a kihűlt csésze fölött eszünkbe jutott. Fejben szinte már írtuk is.

De egy újságot a semmiből létrehozni nem két perc, nem egy kellemes, délutáni kocogás a Margitszigeten. Kell egy név, kell egy design, kell egy fejlesztőcsapat, amelyik felprogramozza az egészet egy szerkesztőrendszerbe, amibe később csak a szövegeket, a képeket kell pakolni, aztán már működik. Ki kell találni a struktúrát, a címlapot, az egyedi elemeket. És kell hozzá pénz, mert a TC-s kollégák így is napi 10 órában melóznak, a magyar újságtól nem vehetünk el munkaidőt, tehát ennek az angol magazinnak minden, de minden egyes molekulája gyerekfektetés után, éjjel, illetve hétvégén, no meg autóbemutatókra és –ról tartva a repülőgépen, ölben készül.

Ám a lehetőség oly csodás, hogy mindenki rábólintott – csináljuk.

A vezetőség egy ideig rágódott az ötleten, aztán az ő fejük is megbiccent – oké, pár hónapig meglesz a finanszírozás. Ez még múlt nyáron történt, ősszel elkészült a nagyjábóli koncepció, január óta melózunk rajta gőzerővel, a tmk fejleszt, mostanra összeálltunk.

De azért más az, ha az ember tűrhetően beszél angolul, értelmes üzleti leveleket tud írni, és érti a brit és amerikai újságokat, és megint csak más, ha neki kell kiállnia a nemzetköziség elé az otthon, életlen baltával, hulladék fából faragott mondataival. Mostanra kezd beállni a ritmus, kezünkbe az isiász, agyunkba a görcs, de baromi jó lesz. Már látjuk.

Nyelvben nyilván nem versenyezhetünk azokkal, akik Oxfordban és Etonben szívták magukba ó-angolul Shakespeare-t, de nem lesz rossz. Naponta frissülő blogként indul az újság, aztán ha befut, bővítünk, talán még egy árnyék-szerkesztőséget is létrehozunk, ezt mind az idő dönti majd el. Mindenesetre az új autók mellett nálunk olyan tartalom lesz, ami nemigen van másutt angolul a neten:

– használt autók,

– oldtimerek és hobbiautók,

– a magazinos rovatban Jay Leno, Mad Mike, közéleti cikkek, publicisztikák,

– a kelet-európai sajátosságokat bemutató rovatunkban a felénk jellemző berhelések, a béna autóink, amiket lassanként próbálunk feltámasztani, a piszkos kis balkáni trükkök,

– zseniális technikai cikkeink a növelt fényerejű izzókról, a dízeles chiptuningról, a DSG-váltókról, rejtett hibák feltárásáról, hasonló, sehol nem látható témákról.

Akik odakint eddig nem ismerték a TC-t, most kapnak belőle egy klasszikus, finom alufóliába és elnyomott grafikájú papírcsomagolásba csomagolt falatot. Reméljük, élvezik majd ők is. A hivatalos bemutatkozás április elseje, bolondok napja, mellesleg húsvét hétfő. Különféle promóügyek miatt már március 28-án elindítjuk a magazint, még csökkentett funkciókkal, butább kinézettel, de már kattinhatóan, rá pár napra viszont – urgrunk!

Ha szeretik a Totalcart, kérem, osszák meg a totalcarmagazine.com-ot minden angolul beszélő ismerősükkel. Nekünk nagy segítség, mert minden azon múlik, hogy pár hét alatt kellő mennyiségű olvasót gyűjtsünk.

Szurkoljanak, mi már tűkön ülünk...