Megtört az átok! Zúznak a Hondák!

2013.04.27. 17:36

14:33 Slovakia Ring, adminisztratív központ, földszint

Reggel tíz és iszonyatos feszültség: nem megy, valami megint van az autóval. Nincs rádió a fejünkön, nem tudjuk, mi van, csak tanácstalanul összenézünk. Aztán azokra, akiknek van a fején füles: azok sem okosabbak. Norbi az első futómű puhaságára panaszkodik, terhelésváltáskor beleér a kerék a kerékjárati ívbe.

Aztán füst. Nagy Karcsi (a Honda Magyarország kommunikációs főnöke) homlokán már kidagad az ér, neki – és senki másnak sem – nem mindegy. Az autónak jónak kell lennie, most jött vissza a JAS-tól. És ha valami gond van, akkor megint a márkát szapulják, pedig nekik aztán sok közük nincs ehhez, ami van, azzal nincs gond.

Mondjuk mindenki szívéről leesett egy nagy kő, amikor kiderült, hogy a kipufogótartó egyik gumibak gyulladt ki. Csak, gondolhatnánk, de ha ez nem bírja, mert szilikonból nem fogja, akkor hiába cserélik ki, az sem lesz jó. Béla, az egyik főszerelő a fejét csóválja, miközben mossa le nagynyomásúval a fenéklemezt: mit tegyünk oda? Ha lejjebb engedik a lemezt, hogy több levegő kerüljön oda és jobban hűljön a kipufogó, akkor az autó egész stabilitása borul.

- Drótozzátok fel a f..ba. – mondom neki ugyanazt, amit annyian tanácsoltak a Facebook-oldalunkon is. Megoldásnak nem túl jó, mert ettől még sokat fog mozogni – hiszen maga a gumibak (tok) rögzítette is némileg – de nem ég el.

Sok választásuk nem maradt, idő mindenre volt, csak variálni nem: drót lett a vége és kész.

A futómű-gondokat szerencsére jól diagnosztizálta Norbi és Gergő: keményebb stabrúd, keményebb rugók kerültek a második szabadedzésre az autó alá, hopp, érezhetően javult a tempó, sikerült a hetedik helyig ugrani, de messze nem volt még jó, pedig még gyorsan hátsó kerékdőlést is állítottak. Norbi a fejét csóválja, tudja jól, hogy a 2:14 eleje nem biztos, hogy elég lesz az időmérőn ahhoz, hogy bejusson az első tízbe, hiszen Tarquini ideje 2:12 eleje. Gyorsulni kell, mindenképpen.

Az esély megvan rá. Most várunk és remélünk. El kell játszani azzal a lehetőséggel, hogy Norbi egy kicsit a kivárásra játszik: annyian csúsznak ki a második kanyarban, hogy biztosan a holnapi futamon is maradnak páran ott a kavicsban. Gyors a kanyar, sodrós és nincs felgumizva annyira az aszfalt, a tapadás pillanatok alatt elveszik és kész a baj. Szinte minden BMW-s járt már ott, volt, hogy egyszerre hárman, de a Huff és több Seatos is átzötyögött már a mély kavicságyon. A Hondákkal egyelőre nincs baj és a tempó is jó, ez látszik.

Csak egy kicsit nyalnánk már bele a jó beállításokba, akkor beférnénk az első tízbe. Most várunk.

16:44

Könnyes szemű férfiemberek, örömtől síró lányok és ami megfizethetetlen: ha Norbinak nem lenne füle, akkor körbeérné a szája a fejét. Ez van, a hónapok óta rétegekben lerakódott iszap egy tizedmásodperc alatt szakadt le mindenkiről: megy ez, ha nincs gond, nagyon is megy! Félig-meddig eltalált futóműbeállításokkal, nagy tömegben autózva, de Norbi ott van a két gyári Honda mögött.

A Slovakia Ring személyzete egy emberként drukkolt neki velünk együtt miután felslisszoltunk az irányítótorony tetejére, telefonról néztük a Live Timingot és beláttuk az egész pályát. Láttuk, hogy hol fékez nagyot, hogy hol megy egy picit az ív mellett és úgy is ott van.

Michelisz Norbi a harmadik helyről rajtol holnap és ez most a legfontosabb. Kivirultak az arcok, fortuna egy kicsit felénk fordult és Norbi megmutatta, hogy maga mögött tudja tartani a nagyágyúkat, ha kell. O’Young csúnyán összetörte az autóját, jól látszott az utólagosan homoligzált karbonszálas-ajtó, sok mentő volt és őt is kórházba vitték kivizsgálásra, de jól van.

És naná, hogy jól vagyunk mi is, hiszen _végre_végre_végre_ összeállt egy pillanatra az autó és ott tudtunk lenni. (Szívem szerint azt írnám, hogy most oda...unk végre.)

Az élmény? Megfizethetetlen. Gyertek holnap, robbantsuk fel a helyet!